Evreul


Ma uit la verdele infinit din fata ochilor si mi se inmoaie privirea…

Ma gandesc la viata mea, o privesc ca fiind a altuia…si exclam.. „Acesta trebuie sa fie un om fericit !”

Imi amintesc stari de beatitudine, stari de moleseala, nervi si zambete, emotii puternice si nemultumiri totale uneori…

De ce am ales sa fiu maseuza??

De fiecare data cand ma pun sa-mi raspund la aceasta intrebare, imi vine altceva in minte…

Era o dupa amiaza plictisitoare de duminica, iar eu eram maseuza full time duminica…

Ayan era israelian…In varsta, cred ca avea pe atunci vreo 55 de ani…Era de o bunatate si de o candoare iesita din comun…Iar eu eram praf la limba engleza…sau poate inflexiunile vocii imi jucau feste in a pronunta corect cuvintele… Oricum, nu trebuia sa vorbesti prea mult cu clientii straini, trebuia doar sa-i intrebi daca vor sa faca dus, sa stii cum sa le spui sa se intoarca de pe o parte pe alta, hello, see you, chestii simple…

Dar Ayan era diferit. Ma captivase pentru acea dupa amiaza torida de august in care, oricum, nu aveam altceva mai bun de facut…Si dintr-o data, impulsionate, cuvintele in engleza imi veneau agale pe limba si ma ajutau sa-i raspund, sa comunic, sa fiu dulce nu atat cu corpul, ci mai ales cu sufletul si mintea lui…eram o gheisa si imi placea…

A revenit…Adeseori….Primul loc unde se oprea in drumul de la aeroport era pe Stirbei Voda, la Nirvana.. Avea grija sa intrebe tot timpul daca sunt prezenta…

Mai am si acum salul de cashmir negru, cumparat din Nepal, pe care l-am primit in dar de la el…Si au trecut ani de atunci, multi ani !

Mi-a spus odata in gluma ca daca n-ar fi fost casatorit in Israel, m-ar fi luat de sotie pe mine…Am raspuns ca viata e o iluzie frumoasa de care trebuie sa ne bucuram, ca mi-ar fi placut daca ne-am fi intalnit in alte conditii, ca ma incanta atentia lui, dar, fara doar si poate, stia ca sunt o maseuza si ca drumurile noastre sunt conturate in directii diferite in viata asta.

P.S. Ofra Haza este pentru tine, vechiul meu prieten, stiu ca muzica ei era preferata ta.

Un gând despre „Evreul

Aici astept provincia :

