Amintiri de ziua copilului


N-am avut o copilarie prea fericita, din pacate. Asta mi-a afectat si relatiile cu copiii din anturajul meu de joaca sau de scoala. Ma simteam mai mereu oaia neagra a intregului cartier unde am copilarit. Mai ales baietii la scoala, si nu numai, erau foarte rautaciosi, iar pentru mine, un copil sensibil si dornic de afectiune, era de-a dreptul un calvar sa le fac fata.

Porecla mea era Star Trek. Rula filmul acela SF pe TVR, caci eram in primii ani dupa Revolutie si-mi terminasem gimnaziul si liceul in orasul unde locuia bunica. Probabil ochii mei departati, care acum imi par atat de atipici, dar in acelasi timp, extrem de seducatori, ii faceau pe copiii de seama mea sa ma desconsidere. Sau Alien mai mi se striga. Dumnezeule, ce pedeapsa crancena pe mine sa suport asta ! Imi venea sa intru fix in toate gaurile pamanatului.

Mergeam pe strada numai cu capul plecat. Nu ma uitam la lumea dimprejur. Ma simteam o renegata. N-aveam curaj sa spun verde in fata ce simt nici macar mamei.

Iarna era iarasi o corvoada. Cand mergeam la scoala si baietii aruncau cu bulgari mari de zapada cu gheata (care, cu putin nenoroc, iti puteau pricinui si vreun cap spart)  iar noi, fetele, mai mereu intram pe la intrarea profesorilor, sa scapam de acest tratament. Sau faceau misto de noi in fel si chip.

In liceu, cand incepuseram sa simtim fiorul iubirii, imi dadeam seama ca iar nu sunt buna de nimic si ca baietii alegeau (si nu-mi explicam de ce ! ) fete mai aratoase. Tot ce mi se putea intampla mie era sa iubesc platonic pe cate unu, in tacere, pana cand aparea altul si nici aluia nu-i marturiseam focul ce ma ardea pe dinauntru. Imi vine sa rad acum. Eram pur si simplu multumita numai sa-l vad, fie ca eram in parc cu bicicletele sau mergeam pe la el prin liceu sau sambata seara in discoteca. Eram prea timida, desi fatada nu afisa asta ! Lucra mecanismul de autoaparare.

Cel mai important “baietel” ramas in sufletul meu de pe vremea celor 18 anisori este acum actor de succes la Constantin Tanase. Rebel inca din copilarie, mai mic cu vreo doi ani ca mine, imi canta sub clar de luna, cand faceam cate o escapada de langa prietenii din discoteca. Si pe care nu-I lasa ma-sa sa se intalneasca cu mine, caci chipurile, eram prea perversa si-i invatam copilul la prostii. Mi-aduc aminte ca, de ziua lui, plecasem pe o ploaie teribila, pe Montain Bike, cu o sticla de Angelli sa ne intalnim si sa sarbatorim. Nu l-a lasat maica-sa sa plece de la petrecerea organizata in cinstea lui. De suparare, am baut toata sticla de sampanie si am reusit intr-un final sa ajung acasa cu taxiul si bicicleta in portbagaj. Bunica nici n-a observat cat de beata eram !!

********

Partea mea de recompensa in ale iubirii nici pana in ziua de azi n-a sosit intr-adevar. Poate inca mai astept sa se faca dreptate divina cu privire la asta. Urasc uneori rasa lor (a barbatilor) pentru ca nici macar unul n-a fost in stare sa ma puna cu botul pe labe definitiv si irefutabil. Poate de aceea am preferat sa raman un spirit neinteles. Oarecum boem. Dar care a invatat sa pretuiasca clipa. Si caruia nu i-a fost stirbita dorinta de a iubi, indiferent cate kilograme de lacrimi a varsat.

Fie ca sunt oameni frumosi, fie ca sunt oameni perversi, fie ca sunt doar naivi sau interesati, in sufletul meu incape mult. Si cand ma ridic de jos dupa inca o dezamagire, singura motivatie pe care o vad de-a merge mai departe este aceea de a iubi. Mult, frumos, furtunos, nemaipomenit.

 

3 gânduri despre „Amintiri de ziua copilului

  1. am fost la fel de bătută de soartă în copilărie, din cauza altor copii 🙂 și cu băieții stăteam la fel de prost, pt că aveam o frumusețe clasică, ce nu ieșise încă la iveală la vârsta aia și nici fizic nu am înflorit până spre 18-20 ani. dar eu mi-am găsit norocul acum 10 ani și poate că asta a fost salvarea mea

Aici astept provincia :

