Culturalizarea …de duminica


 

„11 Minute” a lui Paulo Coelho, o carte tulburatoare, pe alocuri socanta, prezinta traseul de viata, emotiile, trairile unei fete dintr-un sat brazilian, care, desi visa la faima si bogatie, ajunge, printr-un joc al sortii, sa practice cea mai veche meserie din lume, prostitutia, intr-un local „serios” din Geneva.

Cateva vorbe din ea:

„Viata inseamna salturi cu parasuta, inseamna risc, inseamna sa cazi si sa te ridici, inseamna alpinism, inseamna vointa ta de a ajunge in punctul  tau cel mai inalt, de a te simti nemultumit cand nu reusesti sa o faci.”

„Ne cunoastem doar cand ne aflam in fata propriilor noastre limite.”

„Cand ne intalnim cu cineva si ne indragostim, avem impresia ca tot Universul este de acord. Cu toate acestea, daca e ceva gresit, nimic nu mai ramane.”

„Universul are sens doar cand avem cu cine sa ne impartasim emotiile.”

„Nimeni nu pierde pe nimeni, fiindca nimeni nu poseda pe nimeni. Asta este adevarata experienta a libertatii: sa ai lucrul cel mai important din lume, fara a-l poseda.”

12 gânduri despre „Culturalizarea …de duminica

    1. Mie mi-a placut toata cartea. Te rascoleste, la fel ca mai toate scrierile lui Coelho. Scoate din tine adevaruri tinute sub cheie, prafuite si-ti ofera o alta perspectiva de a-ti vedea viata si de a-ti redimensiona trairile.

      1. Recunosc cu mana pe inima ca nu am citit pana acum nici o opera de-a lui (spre rusinea mea?) Promit sa dau o tura prin libraria de pe traseul meu jurnalier si sa arunc o privire si sa-mi aleg o scriere ca sa descopar autorul. Cam asta-i tactica mea : iau intai o carte mica si nu prea scumpa si „testez” : daca-mi place mai cumpar si altele, daca nu , macar n-am cheltuit mult.

      2. Este usor de citit. Te capteaza. Iti recomand initial „Alchimistul”, e o carte cu adanci conotatii pt suflet si regasirea comorii din noi insine. Poti sa le gasesti si online, dar e mai greu de citit, oboseste mai rau ochii decat coala de hartie.

  1. Eu sunt de moda veche , prefer „mirosul hartiei” 😉 deci da, prefer cartile tiparite. Iti multumesc pentru sugestie, am auzit numai lucruri bune despre „Alchimistul” dar n-am apucat inca sa o descopar. O voi „testa” !

  2. SI eu am citit-o.
    Paulo Coelho are un mod unic de marca nu numai sexualitatea, dar si perspective profunde ale vietii. A spus intr-un interviu, tin minte, ca el incearca sa redea viziunea lui aspura lumii prin ochii unui copil. Prin inocenta lui. Mi se pare extraordinar si cum reuseste!
    Ma bucur ca ai citit-o!

  3. se pare ca ne asemanam si din acest punct de vedere 🙂
    sunt la a 4a carte de Coelho; da, „Alchimistul” si „11 minute” se afla si in topurile mele.

Aici astept provincia :

