Sufletul florilor


8 Septembrie. Sfanta Maria Mica. Sunt invitata de amica mea la o plimbare in parc, asezonata la un moment dat cu mici si bere (bine, bere – pentru cine bea, ca eu zic mereu pas, efectiv nu-mi place gustul !!).

Mi-aduc aminte cand ies pe usa ca tre’ sa duc gunoiul. Mereu fac cinspe mii de chestii odata cand plec de acasa. Cica, zic eu, sunt mai organizata in felul asta.

Dau sa-l arunc, preocupata de altele si in graba, cand ce-mi vad ochii ?? Frumusete de trandafiri deasupra  tomberonului. Hmmm, ce-o fi asta? Ma apropii sa-i pipai, caci in prima faza as fi crezut ca sunt de plastic. Nu sunt ! Sunt rosii si proaspeti ! Ce naiba, care ai fost, mai omule bun, atat de crud sa lasi natura sa moara inainte de vreme intr-un miros nepotrivit ??

Trandafirii, ca orice floare de pe minunata noastra planeta, au fost zugraviti sa incante priviri prin gingasia trairii lor, prin culorile vii si atat de delicate, prin mirosul exuberant…insa, fara doar si poate, nu pentru a fi aruncati. Probabil vreo Marie suparata si-a varsat nervii pe sarmanele frumuseti ale naturii.

Ma hotaresc in doi timpi si trei miscari. Am o pasiune reala pentru trandafiri, fie ei naturali sau uscati. Nu ii pot lasa sa moara acolo, in tomberon. Dar fiind in graba, nu mai urc pana la etajul 200, asa ca inhatz buchetul intr-o mana si plec in parc.

Am stat mai mult decat am prognozat. Am uitat, la naiba, ca trandafirii racolati n-au surse de hranire si masina este parcata in soarele puternic.

Cand am revenit acasa, trandafirii cei rosii erau mai mult morti decat vii. Lesinati de cald si fara vlaga. Oooo, nu, nu ii las sa moara !! Tratament ambulatoriu imediat…Perfuzie de apa plata, rece si pastile pe baza de zahar !

Pana seara, starea lor de sanatate era evident imbunatatita, revenisera la viata, desi n-as mai fi crezut. Mi-au incantat privirea prin culorii vii, calde timp de o saptamana incheiata. Mi-au rasplatit efortul de a le fi salvat viata, si asa scurta. Au si ei suflet !! Ulterior, le-au mai venit niste colegi, tot rosii, tot incantatori, primiti in dar, de data aceasta.

Acum, salasluiesc uscati, cu tot cu codite si frunzulitzele firave, in aceeasi glastra.

Aici astept provincia :

