Dezvoltare…personala


Cu totii stim cam ce ar trebui sa insemne asta. Ceea ce nu stim unii (si aici ma includ si pe mine) este ca, adesea, cei insarcinati cu dezvoltarea personala, cu regasirea “eu”-ului interior si canalizarea energiilor constructive intr-o anume directie sunt doar niste spalatori pe creier, niste manipulatori abili ai cuvintelor. O specie ciudata de indivizi. Care sunt preocupati de a vedea si a te lasa si pe tine sa vezi tot ceea ce e defect in comportamentul tau ca individ, in relatia ta cu tine insuti si cu societatea, cu trecutul si prezentul tau, dar care, uimitor, nu sunt in stare sa-si vada barna din ochii lor.

Sa ma explic..Pun pariu ca pana aici n-ati inteles mare lucru.

Cu tipul la care fac referire m-am cunoscut strict intamplator, neavand intentia de a-mi cauta solutii la problemele mele interioare. Din pacate, unele nu sunt rezolvabile. Ele pot fi doar uitate undeva in subconstient, poti face linistit abstractie de ele. Eu cand aud sfatul asta cu “Sa te impaci cu trecutul” ma apuca dracii. Fratilor, faptul ca te impaci cu trecutul nu inseamna ca il uiti definitiv. Ci doar ca il accepti si mergi mai departe. Ca el mai revine din cand in cand si te mai zgarie pe la neuroni sau iti destabilizeaza trairile si mai dai la “boboci”…hmm, sa luam un antibiotic sa ne treaca !!

Bun, sa revin. Tipul respectiv, realmente citit, m-a invitat la o discutie libera la o cafea. Am consimtit intr-un final, desi ma simteam putin stanjenita de impozanta prezentei sale de spirit. Genul de om care te acapareaza. Dar, culmea, nu la modul placut.

Poate gandirea mea nu este atat de structurata si bine pusa la punct. E haotica uneori, datorita multitudinii de ganduri, senzatii si trairi care ma invadeaza ades. Stiu ca trebuie sa le folder-uiesc si sa le fac shortcut-urile potrivite pe desktop-ul momentului, dar dezordinea mentala ar putea fi un defect de-al meu, destul de enervant.

Poate ca sunt obisnuita cu psihologul la care, daca te duci, in prima sedinta doar tu vorbesti si el trage, ulterior, concluziile. Ei nu ! In cazul asta, nu a fost nevoie sa vorbesc prea mult. Tot el intreba, tot el raspundea, pe un ton oarecum  zeflemistic (nici nu stiu cum altfel sa-l percep) care ma irita si mai tare si ma bloca de-a dreptul.

Stiu ca am probleme interioare referitoare la trecut. Stiu ca am frustrari. Cu toate astea, stiu ca am devenit omul care sunt azi tocmai pentru ca am reusit sa trec peste si sa ma „dezvolt personal”.

Tot ceea ce a facut individul respectiv a fost sa-mi scoata la iveala de unde dormeau linistite niste frustrari si niste resentimente, acompaniate de un plans proaspat si catifelat. M-a strans la un moment dat in brate. M-a simtit vulnerabila. Probabil asta a intentionat. Ca mai apoi sa propuna un sex, asa de implinire a apocalipsei proprii.

M-am simtit efectiv tampita. Nu stiu de ce nu i-am trantit o geanta in cap, sa-l injur de mama sau alte asemenea. M-am blocat mental.

Dupa consumarea actului, aveam un gust amar. Ma trezisem. Imi dadeam seama cat de cretina pot fi. Ce rost mai aveau toate ? Ce rost are “dezvoltarea personala” cand eu nu sunt in stare sa-mi coordonez actiunile intr-un moment crucial, sa spun un “Nu” raspicat si sa plec dracului de acolo ?

Mi-a trantit de cateva ori, voalat, si la telefon si pe parcursul mirobolantei intalniri, ideea cum ca „time is money” sau know-how-ul trebuie remunerat. Ma, ma lasi cu d-astea ?? Sedinta intensiva de dezvoltare personala oferita de tine nu a fost cu nimic mai scumpa decat sexul obtinut intr-un moment de stop mental din partea mea. Desi, daca stau bine sa ma gandesc, ambele au fost jalnice.

10 thoughts on “Dezvoltare…personala

  1. Sunt si eu de acord cu parerea ta despre „trecut”. Trebuie lasat la o parte, pentru a te putea concentra asupra prezentului sau a viitorului, dar asta nu inseamna ca trebuie „dizolvat” si ignorat.
    Revenind la povestea ta, nu pot sa nu observ modul manipulativ, in care acel „tip” a folosit conexiunea mentala.
    Un barbat poate stabili un astfel de „deep connection”, atunci cand are intentia de a cunoaste mai bine o femeie. In acest fel poate sa afle unele detalii mai „ascunse” despre viata ei.
    Informatiile obtinute, pot fi folosite pentru a manipula femeia si a-i controla pur si simplu mintea ( la fel cum ti s-a intamplat si tie). Te simteai vulnerabila deoarece el detinea controlul. I-ai oferit informatii „compromitatoare”. Presupun ca nu te mai simteai tu insuti in acele momente.
    Un astfel de „deep connection” se produce si atunci cand barbatul si femeia ajung sa se iubeasca unul pe altul. Informatiile „compromitatoare” sunt folosite doar in scopuri benefice, si nici unul dintre cei doi nu le va folosi pentru controlul mintal.
    Apropo….”dezvoltarea personala” o faci de una singura. Nu ai nevoie de pareri, sfaturi si solutii din partea celorlalti. De aceea se numeste „personala”. Tu esti cea care stie cel mai bine ce se afla in mintea ta. Doar tu poti sa te auto-dezvolti asa cum doresti.

    1. Foarte bun comentariu tau Robert. Intr-adevar, nu mai eram eu, cel putin nu psihic. Stiu ca multi nu ar recunoaste, n-ar scrie asa ceva pt ochii altora, dar vezi….ca tot vb de dezvoltare personala. Sunt impacata cu mine insami si cu ceea ce sunt acum, in pofida greselilor facute. Si pe care sunt sigura ca le voi mai face. Altele, ca doar se si spune: Prostul face aceeasi greseala repetat, desteptul – mereu altele.

    1. Da, m-a invatat. Ce mi-a placut a fost schimbarea de forte ulterior. Se descarcasera toate energiile negative asupra lui. Iar cand eu am realizat ca n-a fost bine ce am facut, am devenit brusc indiferenta, opaca, sigura pe mine si neinteresata de ce mai avea el de spus/facut.

  2. Dezvoltarea personala este un domeniu interdisciplinar, cu imense posibilitati de………..
    Sunt vorbe foarte frumoase, dar care ascund faptul ca nimeni nu-l stapaneste si asta face loc multor sarlatani si profitori. Din pacate sunt si foarte multi fraieri care platesc foarte mult pentru niste vorbe in vant( intre 50-500 euro/ ora).

    Atunci cand este facuta cu niste oameni onesti si care intradevar sunt profesionisti acest concept elimina bariere mintale si permite folosirea la maxim a potentialului personal. Am vazut asta cu ochii mei si transformarea este incredibila.

  3. E ciudat, tot timpul am considerat ca un psiholog, un indrumator in acest mod poate sa faca bine…sa faca bine…cuiva…altcuiva…nu mie. Si au fost multi care au considerat ca as fi avut nevoie. (probabil considera asta si in ziua de azi dupa multi ani de zile) Cred ca am ales calea mai grea dar sigura, am invatat eu din greselile mele si am invatat cum sa ma impac cu ele. Si nu cred ca trebuie sa uiti vre-o data trecutul, asta ar insemna sa uiti de unde ai plecat nu ? Si cum ai devenit cine esti. Trecutul e la fel de important ca prezentul si viitorul, fiecare merita o parte de atentie.

Aici astept provincia :

