Tu ….. ce dai la schimb ?


M-a sunat cu o jumatate de ora in urma.

Vocea-i era gatuita. A mea, doar plansa.

Mi-a comunicat ca i s-a umplut inima de bucurie, citind „Cealalta femeie”. Insa, mie doar mi s-a rupt sufletul. Ca….sunt si eu om, o femeie care iubeste cu disperare, dar care se afla intr-o faza critica. Aproape depresiva. Si nu neparat din cauza lui, ci datorita unui cumul de alti factori.

Mirat de schimbarea mea de atitudine, a sustinut ca am scris articolul numai de ochii lumii si ca nu simt ceea ce am scris acolo. Oare ma mint pe mine insami ?  Ce vreau de fapt ? Am asteptari ? Normal ca am, dar nu cele pe care le-ar crede el. Am zis „Nu vreau sa fiu nevasta inselata, prefer sa fiu amanta ADORATA” ….Da, aici, la ultimul cuvant cred ca e cheia. Nevasta s-a obisnuit cu rutina, cu cotidianul, cu necuvintele. Amanta refuza acest lucru. Ea vrea sa fie adorata, mai presus de orice si oricine.

Nu mai sunt fericita. Si tre’ sa fac ceva sa schimb  asta. Imi petrec timpul alergand printre ganduri aiurea, incercand variante cu conotatii diferite. Cand una pare a lua contur, se iveste din neant alta care-o reprima pe prima. Si tot asa, pana cand un talmes-balmes absolut imi joaca in creierii parca exorcizati ….si demonii nu-mi dau pace…si lumea se intoarce cu curul in sus de sapte mii de ori …si eu nu mai am aer !!

Ma simt incatusata. Ma simt prea dependenta. Vreau sa respir libertate. Vrau sa respir respect de sine. Dar unde-mi esti ? Cine mi te-a furat ?

Acum mi-am spalat fata cu apa rece si-am reflectat asupra viitorului ce ma asteapta. Am reflectat, de fapt, toata ziua asupra unor stari emotionale ce ma urmaresc si carora vreau sa le pun capat. 

Sunt „cealalta femeie”, dar trebuie sa existe un echilibru in toate pentru ca titulatura asta sa-mi aduca o oarecare doza de fericire. Ca sa castigi ceva, trebuie sa pierzi altceva, caci, nu-i asa, toate au un pret pe lumea asta si se zice ca nimic nu ramane neachitat.

Eu te iubesc cum vrei tu, eu te inteleg cum vrei tu, eu te accept cum esti tu. Tu de ce n-o faci ?? De ce m-am schimbat pentru tine, pentru noi si acum simt ca nu mai merita efortul ?

M-am intrebat adesea de ce inteligenta emotionala ne ajuta…. Ca sa ne intelegem si gestionam mai bine emotiile, spre a nu ne minti unii pe altii, spre a ne intui semenii si a comunica optim cu ei, spre a simti cand  bunele intentii ale unui om nu au finalitatea prevazuta de el. Ca doar e ramas in istorie citatul „Drumul spre iad e pavat cu bune intentii”.

Un gând despre „Tu ….. ce dai la schimb ?

  1. Am ajuns să urăsc expresia cu ”drumul spre iad e pavat cu intenții bune”. Nici nu-mi vine să cred că a trecut un an de când foloseam și eu aceeași expresie. Și situația era … nici măcar nu cred că știam care dintre femei eram eu. Dar, într-un fel sau altul, tot răul spre bine. Toate trec că doar n-or rămâne așa.

Aici astept provincia :

