Drepturi vs. stangacii


Daca nu ne cerem singuri drepturile, nimeni nu ni le va oferi din proprie initiativa.rascruce

E adevarat, exista Carta Drepturilor Fundamentale ale Omului, dar asta-i mai mult un document asa, de ochii lumii. Sa vada multimea ca, vezi Doamne, drepturile si libertatile ei sunt consfintite de o lege para-puternica pe tot mapamondul.

In fapt, de cele mai multe ori, libertatile noastre ni le constrangem singuri, in cadru restrans si foarte restrans. Alegand gresit la rascruci de drumuri, fortati de imprejurari sau de nestiinta, sau, pur si simplu, alegand sa nu alegem nimic.

Am fost o buna perioada din viata mea modesta, prea simtitza, aproape nesemnificativa. La ce puii mei mi-a folosit ? Probabil, doar sa ma calce oastea dezamagirii in picioare, sa-mi sangereze si mai tare ranile suculente ale trecutului.

Schimb placa. Daca ceva nu-mi convine, depinde de mine sa schimb, dupa principiul „Raul trebuie taiat de la radacina”. Daca acel ceva care ma nemultumeste, ramane la acel nivel, nu merita sa mai gandesc la o situatie trenanta, din care, oricum, doar eu am puterea sa ies. Nimeni nu te va scoate din mocirla, n-ar avea nici un interes. Pana si rudele iti adanacesc starea asta de constrangere si limitare, pentru ca, nu-i asa, „eu te-am facut, eu te omor !”

Dar azi simt mai mult ca oricand ca a venit vremea sa-mi cer drepturile. N-ar fi prima data cand o fac. Incercari timide au mai existat si-n trecut, cand l-am lasat in spate, fara sa-mi pese ca se creaza un hau care-i va inghiti pe cei pe care, candva,  i-am venerat. Din momentul in care-am plecat, atunci, nimic n-a mai contat decat poate la panoplia experientelor.

O dovada concreta a respectului de sine, ce salasluieste ascuns undeva in adancurile mele, este aceea ca in momentul in care rup o bucata de posibil viitor din mine, nu spun gandesc ca „N-am meritat !”, ci ca „Nu m(s)-a meritat !”

Cu atat mai mult cu cat stiu ca am uns toate rotitele, insa ele s-au incapatanat sa ramana inclestate.

Aici astept provincia :

