Saptamana de Foc


Nu intamplator am numit asa acest post…

Citisem chiar la Horoscopul saptamanal al Uraniei (care, in mare parte, se potriveste) ca voi avea o saptamana nebuna, nebuna de tot, cu modificari de dispozitie, cu aplicarea implacabilicatii in situatii-cheie, insa nu mi-am imaginat ca lucrurile pot scapa de sub control doar printr-o remarca neinspirata.

Luni dimineata, dispozitia mea si a lui, nu tocmai fericite, m-au facut cumva sa prevad valtoarea evenimentelor, insa nu chiar la nivelul la care ele s-au desfasurat in mod real.

Pe la ora 13 ne intalneam intr-un mall, la cafeneaua noastra cunoscuta, unde-mi incepeam discursul altfel decat cel care-l concepusem in minte, cu o zi-doua inainte. Sunt obisnuita sa plec cand nu ma mai simt utila sau dorita. Sunt capabila sa-mi iau viata de la zero, din praf si scrum, chiar de uit cateodata de forta care salasluieste in mine. E firesc, ea iese la iveala doar cand am realmente nevoie, altfel s-ar diminua progresiv pe masura ce e folosita din exces de zel.

In jurul orei 14.30, ne desparteam cu o strangere de mana cordiala, dar aducatoare de mare tristete si bulversare in sufletele, dar mai ales mintile noastre. Nimic din ce voiam nu se indeplinise, insa imi dau seama azi ca voiam sa renunt mult prea usor, cand succesul parea sa fie aproape. Da, din pacate, am facut pasi gresiti, in necunostinta de cauza. Din cauza tacerii lui sau a explicatiilor usor alambicate si poate a omisiunilor, n-am priceput esentialul. Aveam sa-l inteleg peste un numar de 4 zile mai tarziu.

Cu gandurile difuze si inima pietrificata, plecand din parcarea Mall-ului, imi sun amica sa-i comumic vestea nefericita. Dar, vai, ii luase casa foc !! Printre plansete si sughituri, ma cheama de urgenta la ea, sa o ajut.

Poate ca, intr-un fel, a fost voia Domnului sa-mi iau gandul momentan de la „problema” mea de suflet si sa-mi aduc aportul, cat am putut la gasirea unor solutii, in urma acestei calamitati.

Un cumul de factori m-au facut sa cred, ulterior acestei intamplari (legata cu o alta serie de evenimente nefericite din viata amicei, a lor ca familie), ca banii rezultati din activitati ce implica o karma negativa se pierd la fel de usor, cum se castiga. Si atunci, unde-i castigul ? Unde-i linistea sufleteasca ? Unde-i impresia benevola ca faci bine, ca ai o traiectorie in viata demna de omul care esti ?

In viata, oamenii fac multe alegeri, aleg drumuri dupa bunul plac, dupa nestiinta, dupa nepasare, dupa influente, dar cu siguranta, candva, in viata asta sau una ulterioara, isi vor duce crucea.

Am remarcat, de asemenea, in aceasta Saptamana de Foc, si determinarea lui de a nu ma lasa sa mai revin la ceea ce am fost. Nu pentru ca nu mi-ar fi fost bine atunci, ci pentru ca de-acum m-am schimbat. As putea spune ca, intr-o oarecare masura, sunt si opera lui.  

Vineri, dupa schimbari de pozitie si atitudine ametitoare, dupa confuzie si deznadejde, dupa intrebari fara raspuns, dupa nopti dormite prost, Saptamana de Foc s-a incheiat printr-un armistitiu, cu o victorie de ambele parti. N-au fost invinsi, n-au fost invingatori. Au fost doi oameni egali, ce si-au vorbit din suflet, pentru suflet. Ce-si poarta de grija si ce doresc binele celuilalt. Ce au devenit mai puternici, prin aportul celuilalt. Ce au invatat, fiecare pentru el, o lectie de viata. Eu – aceea a rabdarii, el – aceea a tinerii promisiunilor.

Iti multumesc !

2 thoughts on “Saptamana de Foc

Aici astept provincia :

