Cap si pajura


Au trecut doar 2 luni de cand m-am lasat efectiv de masaj, insa au trecut mult mai multe de cand am inteles ca, destul de repede, cariera mea va ajunge la Remat-ul ce se cheama, simbolic, „Uitare”.

Am avut timp sa analizez totul. Sa despir firul nu in patru…ci in douajde mii de bucatele de puzzle si sa le atasez la loc, in final. Concluzia este aceeasi.

Iluzia independentei data de acest tip de job este la fel de efemera, precum iluzia indragostelii. Daca nu mai pui ceva pe langa, iese nitel foc de paie, iar mai apoi….pustiu !

E bine sa ai un job care, pentru unii, pare putin solicitant si din care banii ies relativ usor. Faci ce vrei, n-ai nici un sef, te distrezi cand ai chef, iti permiti destul de multe, chiar sa stai cu chirie, cand urasti criticile si scandalurile la betie ale unuia dintre parinti.

Iti permiti sa-ti iei zile libere cand te doare burta de la Armata Rosie sau sa pleci in vreo delegatie conotativ erotica, nu te fute nici un „directoras” al vremurilor noastre stresante la cap ca n-ai indeplinit targetul vineri seara la orele 18.30…Ca, stii, afara acolo, viata e greu 🙂

Iti zici, in sinea ta, ca poti cumpara orice cu bani. Chiar si analizele facute la privat si care, in conditii uzuale, tot sunt macar vreo 300 de lei si pe care nu ti-i permiti din venitul tau auster ca vanzatoare, spre exemplu. In plus, nici timp sa ti le faci nu ai, pentru ca la 9 dimineata musai trebuie sa deschizi magazinul unde lucrezi, caci altfel esti out fara preaviz. Asta in cazul fericit, cand programul nu incepe mai devreme.

Iti zic eu: NU POTI CUMPARA ORICE CU BANI. Sa ai oricat de multi, tot poti fi nefericit(a). Sa ai oricat de multi, tot poti fi bolnav(a). Dar mai presus de toate, sa ai oricat de multi, tot poti sa te simti SINGUR(A) !

Mi-aduc aminte ca-mi spuneam cand m-am mutat singura, in Confort City, in urma unor certuri severe cu taica-miu, la bautura, ca voi face ORICE sa imi pot permite sa nu ma mai intorc acasa si sa fiu nevoita sa-l suport. (M-am razgandit intre timp)

Mirajul independentei imi dadea aripi.

Aveam senzatia ca, daca ma mut singura, nu stiu – o voi tine numai intr-o petrecere….si-o sa plec si-o sa vin cand vreau eu si cu cine vreau eu. Ce sa vezi ? Seara ma puneam in pat tot la aceeasi ora, tot singura.

Aveam senzatia ca, daca ma mut singura, nu mai trebuie sa dau explicatii nimanui pentru actiunile mele. Asta numai pana cand venea ziua de platit chiria si imi dadeam seama ca telefonul n-a facut nici o programare de 2 zile. Si atunci dadeam explicatii. Mie insami.

pepeni

Aveam senzatia ca, daca ma mut singura, si-mi pot permite „luxul” pe care veniturile mult peste  salariul mediu mi-l vor aduce, voi avea o viata mai plina, mai interesanta, mai intensa. Iluzia asta m-a tinut in picioare prea mult timp. Chiar daca presupusii „iubiti” aparuti atunci, cu vrajeala ieftina de cartier, precum ciupercile dupa ploaie, nu aveau alte intentii decat sa faca sex cu una inca bunaaa….Dar gratis, cu tot ce include…nu plateau nici apa calda sau gelul de la dus, nici cota parte din chirie, nici macar doza de Coca-Cola oferita benevol, nici un telefon dupa, evident nici prestatia efectiva…. Niste profitori notorii !! Atunci am inteles ca nu-i ok sa-mi „rup spatele” cu unii…ca sa se simta „vrajitorii” bine…pe banii mei ! Si i-am exclus….pana-ntr-acolo incat am ramas …tot singura !

Aveam senzatia ca, daca ma mut singura, sunt mai puternica. Probabil ca asa a fost. Am avut marele noroc ca n-am clacat psihic in momentele de maxima incordare. Plus acela de a invata din propriile greseli.

Nu ! In domeniul placerilor platite, independenta vine la pachet cu bani, insa cu mult prea multe incertitudini, riscuri si nevoi. Esti independenta fata de cei din jur, fata de parinti, boyfrienzi si alti marlani atasati de decor, in lumea inconjuratoare. Dar, cel mai grav, esti dependenta de 2  lucruri: BANII si stilul de viata ! Din care te gandesti ca poti iesi usor si ca nu te lezeaza. Pe moment nu te lezeaza. Apoi incepe chiar sa-ti placa. Dupa un timp, o faci de nevoie. Si daca nu te numesti Ramona si n-ai norocul meu, o vei sfarsi debusolata, imbatranita, terminata fizic si pshic, inainte de a iesi la pensie, fara pensie, din cariera asta.

8 gânduri despre „Cap si pajura

  1. Depinde daca stii bine ce vrei.
    Independenta, petrecerile, banii nu dureaza prea mult.
    Oricum nu cred ca o viata de vanzatoare ,contabila sau functionara iti ofera mai mult. Trebuie sa iei de la viata si nu sa astepti sa iti ofere.
    Eu cred insa ca ai intalnit si oameni deosebiti si mai ales ai trait intens asa cum ti-a placut.

    1. Da, asa este, as putea spune „N-am trait degeaba”. Pana la urma viata in sine vine cu o gramada de provocari + riscurile aferente. Dar sunt multi oameni slabi in multimea pesimistilor, aia care stau pe bara si comenteaza viata sau actiunile altora, care, neputand sa faca fata riscurilor, nu le mai arde nici de provocari. Si traiesc asa, de pe o zi pe alta, facand practic…mai nimic.
      Macar eu nu pot considera ca a trecut viata pe langa mine. Cum bine zicea un citat celebru „Viata nu este ceea ce ai trait, ci ceea ce iti amintesti pentru a povesti.”

Aici astept provincia :

