Oportunistul


– Stii, cand ne-am pus amandoi la masa sa impartim banii cu care eu am venit in casa lui, dupa vanzarea unei proprietati in scopul deschiderii businessului respectiv, mi-a spus: „Pai, tre’ sa impartim jumate-jumate, ca eu am mai multe cheltuieli ca tine !”

Ochii lui caprui si blanzi ma priveau, cel mai probabil, cu compasiune, gandind „Mititica mea, prin cate a mai trecut si mana asta de om cu suflet mare”. Eu doar sorbeam din cafeaua beton de la Gloria Jeans. Cu putina frisca deasupra si scortisoara.

– In clipa aia, mi s-a revelat ce inseamna, sau mai degraba ce nu inseamna, un barbat adevarat.

Un barbat adevarat ar fi spus, simplu: „Fetito, nu ne mai intelegem. Ai ales sa pleci. Ia cu tine tot ce ai adus aici, caci  sunt suficient de capabil sa razbat printre greutati si fara ajutorul tau consistent.” Fair enough.  

Un oportunist ar fi facut exact ce a facut si el. Exact ce fac multi dintre aceia care uita de unde au plecat. Probabil de la coada vacii. Sau doar dintr-o familie de parinti dementi, care i-a invatat ca, daca parintii nu au ce sa-ti puna la picioare, macar te poti folosi de strainii care-ti ies in cale, spre buna ta propasire. Asa, pe neve. Pana observa prostul. Pana face scandal tembelul ce, cu buna inima, a avut un dram de incredere in tine.  Sau pana la adanci batraneti, daca prostul nu se desteapta subit.

Oportunistul se gudura pe langa tine, ca maidanezul nemancat de luni de zile. Trage speranta ca ii vei oferi la nesfarsit de mancare.shutterstock-15309283 Cand realizeaza ca nu o vei mai face, trece la atac. Cu dintii. Caci creierul e prea putin dezvoltat ca sa actioneze cu el. Un caine actioneaza din instinct. La fel si oportunistul. El lasa prada actuala din gura, doar daca il imbie mirosul uneia mai proaspete. 

In fapt, nu exista un om care sa nu se ghideze in viata dupa anumite interese. Insa pana aici nu vad nimic gresit. Trasatura de baza a oportunistilor nu este aceea ca isi schimba ideile dupa anumite imprejurari, axati doar pe satisfacerea intereselor personale, ci aceea ca odata indeplinit scopul/interesul personal, brusc uita (daca au stiut vreodata asta) ca  mana care te-a hranit nu se musca. Oportunistii n-au onoare. Dar mai ales, nu au valoare. Daca ar avea, n-ar mai fi necesar sa paraziteze pe altcineva.

Am intalnit multi oportunisti in cei aproape 35 de ani de viata (Doamne ajuta la cat mai multi). Cei mai multi au fost oportunisti sexuali. Insa prin prisma efectelor pe care le-au produs asupra mea, as putea sa-i incadrez la „cantitate neglijabila”. Cei mai periculosi sunt, de departe, oportunistii financiari.

Tocmai pentru ca am fost haituita o buna perioada de timp de un asemenea specimen, n-am putut sa rezist cand un bun amic era sub influenta unui astfel individ. L-am recunoscut cu abilitatea omului care a invatat din greselile sale. Am strans informatii. Am vazut lucruri. Ma durea cand vedeam ca amicul meu inchide ochii, inghitindu-si injuraturile, la actiunile oportunistului. Am incercat sa-l trag de cateva ori de maneca, fara a obtine rezultatul sperat. Apoi am riscat. Mi-a fost teama sa nu-mi pierd prietenul in favoarea oportunistului, dar simteam ca tre’ sa o fac pentru binele lui. Ulterior, amandoi  am realizat ca oportunistul era din categoria „Musca”.

Astazi, sunt mandra de el. Indiferent cat pierzi in viata, este important sa nu-ti pierzi un singur lucru: Demnitatea.

One thought on “Oportunistul

Aici astept provincia :

