„Vrei un sfat ? Ti-l dau imediat !”


Nu inteleg nici sa ma pici cu ceara de ce unii oameni, foarte sfatosi de altfel, incearca in fel si chip sa te convinga ca ceea ce faci nu e bine. E drept, fiecare priveste o anume problema din propria lui perspectiva, prin prisma propriilor sale experiente. Insa, daca vrei sa dai cu adevarat un sfat bun nu este suficient sa vorbesti doar din invataturile ce ti le-a oferit tie viata, ci mai trebuie sa te pui si in postura persoanei pe care o povatuiesti. Adica, bun… Omul ala are o anumita educatie, are anumite asteptari, are o anumita conditie materiala, care poate nu-i permite sa rada la luna in fiecare noapte, are o conceptie de viata diferita de a ta, este poate constrans de o serie de factori independenti de el, pe care tu, povatuitorul, ar trebui sa-i iei in calcul cand emiti un sfat de valoare. Asta, daca, bineinteles, doresti sa dai din gura constructiv. Altfel, mai bine te abtii. Parerea mea.

Am sa dau 2  exemple, desi nu sunt singulare.

Acum vreun an si ceva, m-a vizitat un nene care nu era nici cel mai macho, nici cel mai destept, insa am observat din discutie ca avea adanc inradacinat principiul „Curva-i curva pana moare”. Datorita acestui principiu, la discutia de dupa masaj, incerca sa ma convinga ca nu e deloc bine ca, daca-mi gasesc un boyfriend, acesta sa stie cu ce ma ocup si ca e necesar sa mint asupra acestor detalii nesemnificative din viata mea. Ca, deh, cine o sa vrea sa-si imparta tot restul vietii cu una ca mine ?? „Pana si animalele de prada folosesc strategii mai putin ortodoxe ca sa vaneze si sa supravietuiasca ….”, zicea el.

In cazuri de acest gen, incepand cu o minciuna, sfarsesti impiedicandu-te in propria mizerie.

Am incercat sa-i explic ca momentan asta e situatia si ca nu-mi doresc sa fac masaj pana la adanci batraneti, prin urmare asa cum eu ii voi accepta trecutul, asa si el, daca ma iubeste si ma vrea nu doar pentru inca o aventura in plus, va fi de dorit sa o faca, cu zambetul pe buze si cu increderea ca depinde extrem de mult de el daca voi mai fi sau nu ceea ce am fost pana atunci. Aveam convingerea, cum o am si azi, ca este necesar sa cunosti, in masura deschiderii lui, omul cu bune si cu rele si sa decizi apoi daca maresti miza jocului sau treci mai departe.

Cei mai multi au trecut mai departe. Dintr-o prejudecata tampita. Dintr-o neincredere crasa ca ar putea pastra femeia din mine doar pentru ei.

Pana la urma, s-a intamplat cum mi-am dorit. Nu numai ca mi-a cunoscut si acceptat trecutul, insa a fost dispus sa-si asume o serie de fapte si decizii care sa-mi asigure un trai relativ decent departe de lumea masajului. Cati ar fi facut-o in locul lui ? Cei mai multi au ramas doar la nivelul de dat din gura ipotetic si aiurea in tramvai. Caci una e sa dai sfaturi pe care nimeni nu ti le-a cerut si mai dificil spre imposibil este sa si oferi o solutie constructiva in realitatea cruda ce macina Romania.

Senzatia majoritatii este ca fetele astea care presteaza diverse activitati mai bine remunerate o fac din cauza banilor multi care le curg prin(tre) maini. O parte asa fac. Insa exista si cealalta parte care fac asta din lipsa de alte optiuni, cum ar fi un alt loc de munca. Depinde pana la urma de caracterul fiecareia, insa sansele nu se mai gasesc aruncate pe toate drumurile, caci prea putini mai cred in tine. Esti catalogat superficial un produs deja stricat al societatii.

Al doilea exemplu: tot un nene, fara probleme financiare. Cu familie, copii, la o varsta venerabila, la care intelepciunea ar trebui sa fie prezenta in doze importante, avand in vedere ca nu ar trebui sa trecem prin viata ca rata prin apa.

Intr-un moment de incordare a relatiei dintre mine si C. a incercat sa-si ofere sfatul. Sa-mi vad de viata si de masaj, ca doar masajul imi ofera o maxima independenta (v-am explicat eu AICI cum e treaba cu independenta) si n-am nevoie de oportunitatile oferite de un nou loc de munca, mai prost remunerat, insa mult mai potrivit nivelului meu de pregatire si educatie. Nu ! De ce sa incerci o noua provocare si sa schimbi ceva in viata ta, doar pentru ca e venita la pachet, intamplator, si cu rolul de amanta ? Caci toata lumea huleste amantele ! E drept, maseuzelor li se ridica statuie, dar pe mine nu m-a instiintat nimeni cum ca as detine vreuna.

Acelasi nene fara probleme financiare s-a oferit, cu alta ocazie, in cadrul unei discutii total intamplatoare, sa-mi dea de lucru (in plus fata de ceea ce faceam deja) in domeniul pietelor de capital. Adica sa ma deprind practic (caci teoretic invatasem in facultate) cu tranzactiile pe bursa si sa mai castig si niste bani din asta. S-a gandit cum sa imi faca un „mare bine”, pana s-a razgandit.

Astea sunt doar  2 exemple din cele cateva pe care le-am experimentat in sensul unor deziluzii mai mici sau mai mari.

Asadar, eu am tras concluzia ca este infinit mai usor sa oferi sfaturi de umplutura decat sa ajuti constructiv pe cineva. De ce sa ne vaitam daca nu ne doare ??

Aici astept provincia :

