Curtezana


– Și chiar crezi că-și va lăsa nevasta pentru tine ? îmi zice, de-a dreptul enervat, știind că el, tot însurat, n-ar face-o niciodată.

Și pentru cine ? Pentru o fufă ? Ca ea pot fi mii…

….Dar nu sunt ! Ea este o rara avis !

Aseară a rulat, pe un post de televiziune, „Frumoasa venețiană”… Nu l-am urmărit pe tot, că-mi era rău de mi se închideau toți porii de nervi. Am început să am migrene.

Așaaaa, să revenim la venețiana…Curtezană !

Din evul mediu și până spre mijlocul secolului XX, căsătoriile nobilimii erau parafate și asumate din motive politice, financiare, rang ..orice altceva, mai puțin dragoste.

Pentru asta, existau curtezanele. Unele au fost chiar extrem de celebre.

In societatea actuală (cel puțin la noi), căsătoriile sunt parafate și asumate din dragoste (în principiu), dar colocatarii sfârșesc într-un plictis absolut, încorsetați în probleme financiare, gura neamurilor, casă comună, rate la bănci, copii de întreținut, s.a.m.d…Oaza de libertate și dragoste este oferită tot de….ați ghicit….curtezane !

E drept, însemnătatea cuvântului e perimată, căci tare lung drum a bătut până aici… dar  comparația nu este nici pe departe nefericită !

Nu urăsc nimic mai mult decât ipocrizia. Urăsc oamenii care, deși stau într-un cuplu din pură conveniență și interese financiare și mai și înșeală pe deasupra, susțin sus și tare că ei l-au agățat pe Cupidon de picior.  Deși în forul interior se bălăcesc într-o dulce-amară infatuare masculină, se  dau rotunzi cu vocea lor blajină în fața ălor mai săraci cu duhul, care, întâmplător, mai cred în cai verzi lipiți pe pereți.

Mai mult, dau sfaturi cu valoare intrinsecă despre indestructibilitatea unei căsătorii.

– N-o să o facă ! E pierdere de timp ce faci tu. Nu vrei și tu o familie, copii ?

Ha, ha, ți-ai găsit ! Adică abundă lumea masculină de doritori de familii și copii și eu nu eram informată. Ba sunt, chiar prea bine, și ce zici tu, dearest friend, sunt vise de pe vremea când nobilii se căsătoreau din rațiuni geo-stratego-politico-financiare, adică pentru țară !

Pe mine nu mă interesează parafa de la Primărie ! Să și-o bage undeva !  In momentul în care dragostea s-a ars pe rug, m-oi arde și eu lângă ea, precum o vrăjitoare eretică și-oi renaște apoi din propria cenușă ! Până atunci, rolul meu e prea bine definit și-mi oferă atâta îndestulare, cât să las lucrurile să vină de la sine.

Probabil o să dau ochii cu insul ăsta în weekendul viitor. O să mă „sforțez” să fiu drăguță, așa, de ochii lumii.

5 gânduri despre „Curtezana

    1. Pai oamenii cu familie – fericita sau nu – considera pierdere de timp perioada in care o lalai aiurea, fara un tel precis.
      Si acum ce ar trebui sa facem ? Sa ne agatam de orice mascul liber, pe principiul ca ramanem fete batrane si ne trece timpul fiziologic de produs copiii. Eu am zis pas la asta de mai multe ori. S-a chemat nepotrivire de caracter.

  1. Din păcate vei duce lupta asta constant, fără vreo îmbunătățire a percepției celor din jur. Cum crezi că s-a mai obișnuit unul cu voi, mai apare altul care are nevoie de explicații suplimentare și pune întrebări care nu-l privesc…

    1. Nu tin musai sa se obisnuiasca lumea cu perceptiile mele. Dar ce imi repugna este ca-s multi asa-zisi prieteni carora le place sa puna sare pe rana, doar asa dintr-un oarecare sadism specific speciei noastre. Nu pot sa pricep altceva din moment ce insul ne cunoaste intr-o oarecare masura pe amandoi. Pe de o parte, mie imi spune ca-i pierdere de timp ce fac eu, iar lui ii transmite ca mai sunt si alte femei cu care se poate distra si ca nu s-a oprit lumea la mine.

      1. Și de ce mai rămâneți în compania oamenilor de acest gen? Un șut și la gunoi cu ei, asta în cazul în care nu aveți nevoie de ei din motive ce nu țin de prietenie

Aici astept provincia :

