Chestiuni parintesti


Am obosit….de atata amar de viata !

Vrea cineva viata mea ? O dau la schimb cu-a altuia ! Jur ca are si parti bune !

Dar partile proaste compenseaza atat de tare si ma deprima momentan.  Simt, din nou, ca orice fac nu e bine, ca toate lucrurile bune pe care le faci parca vin sa te apese si mai tare, ca-n vorba aia cu „Ti-am zis eu !” si futu-i, iar mi-o iau in barba. Ca ti-e mila, ai oarecare sentimente amestecate, imbarligate, dar cu toate astea zici „Lasa, ma, ca poate a invatat si el o lectie si o sa fie mai bine.” Aiurea ! Va zic eu, e dureros de adevarat proverbul „Pe cine nu lasi sa moara, nu te lasa sa traiesti.”

Poate ar fi cazul sa ma explic.

Relatia mea cu tata e una dezastruoasa. Momentan stam sub acelasi acoperis, dar fiecare e cu aia a ma-sii. Cel putin teoretic. Mie pana de curand mi s-a parut fair enough. Nu te deranjez, nu ma strangula !

M-am mai mutat in chirie acum vreo 3 ani, cu ocazia acelorasi scandaluri pe teme diverse, dar pe un fond clar: abuzul de alcool. Am zis apoi ca poate s-a mai potolit.

Taica-miu e genul de om care-i mut cand e treaz si viteaz pana la paroxism cand e beat. Observandu-i comportamentul si cunoscandu-i istoria vietii ratate, imi dau seama ca omu’ e frustrat rau si nitel misogin. I can live with that, but….

….Cand unui om, in pragul unei veritabile varste, ii ia mintile bautura, pe langa aspecte legate de minunatele conceptii invechite, invatate in comunism, iti vine sa-ti iei campii si sa dormi efectiv pe camp. Nu e deloc noua situatia, totusi nu stiu cum fac, cum nu fac, caci sperand in mai bine, ajung mereu in aceleasi puncte moarte in care IAR trebuie sa schimb ceva. Iar ma mut ?

In miez de iarna, taica-miu, un zgarcit notoriu cu o bruma de bani stransi sub perna (cica de zile negre), ma anunta ca facem restrictii la gaze. Tre’ sa facem economie, drept urmare are de gand sa mearga cu centrala nu la cota de avarie (adica pe minim), ci sa-i dea drumul doar cateva ore pe zi. In restul timpului mai punem o plapuma pe noi. Ca la 70 de ani asa se face. WTF ? Si daca ma apuca gripa, ce daca ? Mai tre’ sa si muncesc, sa aduc bani la botul calului ? Normal ! Ca doar e tatal meu si tre’ sa-l intretin, chiar daca sacul e cam gol. Asta in conditiile in care, ani in sir, vreo 18, a si uitat ca exist. Ce sa mai zic de a ma intretine el pe mine ??

Il calmez spunandu-i ca platesc eu gazele, dar daca facem economie, hai sa facem economie si la tigari si la bautura si la mancare si la pizda ma-sii. Se face ca intelege. Il intreb: „Dar tu ce faci cu pensia ta?” Raspunsul m-a si enervat, dar m-a si distrat: „Pai eu din banii mei fumez, beau si strang bani de inmormantare!”

Pe urma isi da seama ca el are o functie in casa asta, ca el nu e oricine si ca nu merge asa ! Ca eu, copilul lui, nu sunt eu asa de capul meu si ca tre’ sa fac ce-mi impune el. Culcat o data cu gainile, sculat o data cu cocosii, no party, no smile, no fucking life !

Pai si stau si eu, ca toanta, si ma gandesc…Dar de ce pusca pustilor sa mai traiesc, cand mi se impune sa traiesc ca mortii ?? Ajunge ca respiri, nu mai consuma si alte resurse. Ca-s scumpe.

Ce ma doare pe mine nu e ca trebuie sa ma abtin de la multe chestii, pentru ca in cacatul asta de tara tre’ sa fi un super om cu super nervi sa te mai descurci onorabil, ci ca mi se impune o conduita cu care nu vreau sa ma obisnuiesc.

Pana si la puscarie daca intri, ai mancare si cazare gratis. Eu ma simt ca-ntr-o puscarie, unde tot eu platesc.

Ce faci cand n-ai suficiente resurse, nu vrei sa revii la ce ai fost si totusi nu mai poti locui in casa cu un asemenea „tata” ??

 

 

9 thoughts on “Chestiuni parintesti

  1. Uneori cred că alcoolu e mama tuturor răutaților. Și nu știu exact de unde vine disprețul ăsta dar tind să cred că tot de acolo, nici relația mea cu ai mei nu-i așa frumoasă și din cauza alcoolului s-a deteriorat mai tare. Nici nu cred că există scăpare…

    1. Nu prea exista, decat sa reusesti sa fugi cat mai departe de influenta lor. Faptul ca ti-e parinte nu-i da „drept de viata si de moarte” asupra ta. Stiu ca nu sunt singura in aceasta situatie, dar e strigator la cer cand un parinte care ar trebui sa-ti fie mentor, sprijin (macar moral) considera ca el are numai drepturi (incepand cu cel de a primi dragoste si respect neconditionat) si copilul lui are numai obligatii (supunere totala, ca doar stau in casa lui).

  2. Fa pe dracu-n patru si muta-te! O fi al tau parinte dar daca nu te ajuti pe tine, nici pe el nu il poti ajuta! Stiu ca suna aiurea, dar toate au o limita. Inclusiv chestia asta cu parintii! Respecta-l pentru ca trebuie! Dar ai grija si de viata ta! Sper sa nu ma intelegi gresit…

  3. Poate o varianta ar fi sa precipiti lucrurile pe celalalt front pe care te lupti. Daca ai locui cu D-l, o parte din probleme s-ar rezolva.

Aici astept provincia :

