Directoarea


Incurcate mai sunt si caile vietii, indeosebi cand isi baga si Doamne-Doamne coada (sau bagheta magica, dupa caz).

Pe vremea cand lucram intr-o oarecare societate cu capital de stat – neprivatizata nici pana in ziua de azi (cu toate ca eu  tocmai pentru asta fusesem angajata acolo, insa mi-am luat repede talpasita, cand am vazut ca nu-i de facut cariera acolo) – fusese numita in functia de director economic o gagica bine, la vreo 34-35 de ani pe vremea aia, pe care eu o si stimam in secret pentru aptitudinile si competenta sa, dar o si uram pentru ca avea un tupeu fantastic. Una peste alta, femeia era priceputa in ceea ce facea, dar cu toata tineretea ei fastuoasa, debordanta si entuziasta, pe mine ma infricosa la propriu. Intr-atat incat imi uitam cuvintele in prezenta ei.

Pe urma, ma enerva ca nu-mi dadea de munca. Cred ca am ramas cu sechele de pe atunci si acum ii cer sefului sa-mi dea cat mai multe chestii de facut, spre a ma simti cu adevarat utila si importanta.

Acum, ce sa vezi, fix inainte de a implini varsta de 35 de ani, ma uit pe cartea mea de vizita…. Director economic !

Mi-am dorit ? Am sperat ? Am asteptat asta ?

Nu pot stii…Ba nu ! Pot stii… ca n-am visat la asta decat ca la un ceva irealizabil, frumos impachetat, dar in puii mei, mereu se facea dimineata si ma trezeam iar neimportanta.

Cat despre directoarea economica de care va spuneam la inceput, se vedea treaba ca era leoaica si la propriu, si la figurat. N-ai fi vrut sa intri in gura ei. Eu, ramanand cu amintirea fostei directoare mai apropiate de varsta pensionarii care ma trata ca pe un copil (ca asta eram, 23 de anisori), eram tulburata teribil de faptul ca asta de-i mai apropiata de varsta mea e mult mai drastica si indracita in a demonstra tuturor de ceea ce este ea in stare.

In prezent, trecand atatia ani, am ajuns s-o inteleg. Cand ti se iveste o asemenea oportunitate, pai sa faci bine sa mori cu ea de gat decat s-o ratezi la mustata !

Eu as fi putut-o rata. La sfarsitul lui noiembrie cand i-am spus sefului meu:

– Tu n-ai nevoie de mine ! Sa trimit un colet o data la o saptamana si vreo 2 plicuri, asta nu e treaba… Vreau sa ma simt utila, nu vreau sa vin la servici doar sa consum benzina.

El m-a rugat sa revin la munca si sa nu care cumva sa ma intorc la masaj. Dintre doi nebuni, unul musai tre’ sa fie mai cu capul pe umeri !

Astazi am card nelimitat pe firma si mana libera sa fac multe lucruri, profesional vorbind. Eu, o fosta maseuza, pe care cei mai multi o credeau nevindecabila de aceasta „boala”.

Nu inceta niciodata sa crezi in norocul tau, caci o sa treci pe langa el, n-o sa-l recunosti si o sa mergi mai departe, in aceeasi directie. Neimportanta.

5 gânduri despre „Directoarea

  1. Un cuvant pt tine…Respect.
    …si La multi ani pt 13. Nu uita ca esti intr-o zodie norocoasa, dar in cadrul careia trebuie sa nu incetezi sa lupti pt a pastra si a mentine…Norocul.
    Se vede treaba ca asta si faci.
    Lau un pasionat a astrelor.

    1. Multumesc pentru aprecieri.
      Nu stiu daca pot fi numita neaparat un model, incerc doar sa fiu un om bun, determinat. Care a invatat sa nu mai faca dintr-o greseala mica, una mai mare. Care a invatat sa ramana la fel, cu aceleasi valori, indiferent de oamenii cu care interactioneaza sau ce meserie / functie are.
      Si care musai crede in norocul sau.

  2. Ai stiut intotdeauna ca esti diferita. Acum ai sansa de a-ti dovedi tie si apoi altora ca poti sa faci mult mai multe.
    Felicitari.

Aici astept provincia :

