Jurnal


6.14 – lumina intensa a diminetii imi inunda sufrageria-dormitor dinspre partea de sud-est a orasului. In conditii meteo normale, as putea sa vad rasaritul atat al soarelui, cat si al lunii. Luna aia plina care mi-a mancat ficatii cei obositi de vreo 2 zile incoace si mi-a franjurat ochii cei migdalati.  Da, ochii imi sunt plansi, am plans cand isteric, cand inecat..nici eu nu mai stiu….nici pe la ce ora era, cert e ca ma uitam aiurea catre luminile de la parcul comercial si vedeam doar ceata. Printre sughituri, reuseam sa silabisesc aceeasi simpla intrebare retorica, repetata la nesfarsit „Ce fac? Ce fac? Ce fac?”

6.45 – cafeaua nu mai are acelasi gust fara tigara. De pe 13 martie am renuntat la ele. Nu stiu cat de bine imi poate face fizic, dar psihic sunt varza. Ori de la lipsa nicotinei, ori de la luna plina, ori de la idiotul de Mercur care s-a gasit el inca de ieri sa se aseze pe nu-stiu-care casa in zodia mea….Cert e ca e o combinatie nefericita rau ! Sunt sensibiloasa, lacrimogena, hopeless aparent fara motiv.

8.39 – m-am imbarcat in masina personala, proaspat spalata si degresata. Ma indrept fara scop precis catre serviciu, fara vreun zel anume, mai ales ca sunt singurica azi si horoscopul zice ca banii se lasa asteptati.

10.13 – plec de la birou, tot fara  vreun zel anume, in speranta ca cel drag ma va mai linisti si-mi vars „amarul” unei persoane de sex feminin. Am senzatia ca sunt ascultata doar pt ca sunasem eu, prin urmare dupa ce ma descarc, o las in ale ei. Fiecare si le stie pe ale lui, dar cel mai important este ca ale lui sunt cele mai importante. Restul – le ascultam, mai mult sau mai putin interesati. Am devenit extrem de nepasatori. Zicem „Vai,  te inteleg, dar ce sa facem, viata nu a fost niciodata simpla” Ramai sa tragi la caruta vietii tale, tot de unul singur. Ceva de genul „Curaj, gaina, ca oricum te tai !” La ce i-o mai trebui in ultima clipa a vietii curaj, n-am sa inteleg prea curand.

11.15 – sunt prin zona Dristor, dupa ce am facut o oprire prin piata sa-i cumpar ceva jucarie finutului meu. Am ales un tanc, cred ca din asta n-are…e plin de excavatoare, buldozere, masini de politie, trenulete, etc, dar tanc cred ca n-are. Si daca are, atunci il strica si pe-asta ! Ma gandesc daca sa ma indrept catre Bellini sau catre Mall Vitan, in asteptarea unui telefon. La Baba Novac, ma decid asupra Mallului si fac cale intoarsa.

12.00 – plec spre casa, dupa ce aberez fara directie prin 2 magazine, ca m-a luat foamea si oricum telefonul n-a sunat. Ma simt efectiv fara rost azi. Cred ca si el si-a dat seama ca astrele sunt aliniate nefericit si a decis sa-mi lase ceva spatiu sa-mi pun ordine in ganduri.

13.00 – change of plans…dupa cum am si intuit… Vorbesc si cu amica mea la telefon si parca imi da tarcoale senzatia  de linistire si pace interioara. Nu pot nici sa atipesc de pranz. Am mult de gandit la….nimic.

Cred ca sunt singura sadica din viata mea.

Acu’ vreo 16 ani,  intr-o perioada realmente neagra din viata mea, tineam un jurnal asiduu. Agenda era intesata cand de povesti frumoase, imposibil de siropoase, scrise colorat, cand de pagini in care nici eu  nu-mi recunosteam scrisul intins la furie pe coala alba. Sunt un om al extremelor. Pe multi din jurul meu ii naucesc cu schimbarile de atitudine si dispozitie, care pana si pe mine ma scot din sarite.

Azi lucrurile par a se fi schimbat. E o vaga iluzie ca in bine. Echilibrul dobandit este, totusi, extrem de fragil. Nu asteptam un alt Cernobil, dar suntem constienti ca pericolul inca pandeste. Nu ma astept la ceva mirobolant  in viata mea de acum incolo, dar sunt constienta ca trebuie sa-mi umplu timpul cu ceva.

Candva, o persoana importanta din viata mea mi-a spus: „Cand nu gasesti solutii la o problema, urca-te in copac si de la inaltime vezi situatia altfel.”

Nu vad nici un copac in jur.

Ce fac ?

LATER EDIT: Am gasit un copac disponibil. M-am linistit pentru moment.

Un gând despre „Jurnal

Aici astept provincia :

