Renunti cand n-ai altceva mai bun sa pui in loc ?


PILDA DESPRE INCONSTIENTA FEMEII

Exista un magazin unde orice femeie putea sa-si ia un barbat. La intrare, pe un afis, se scria asa: „Acest magazin are 5 etaje, la fiecare etaj gasiti barbati cu si mai multe calitati decat la etajul  inferior, insa odata ce ati urcat, nu mai puteti cobori.”

Urca femeia la etajul 1. Aici un afis: „Aici se gasesc barbati frumosi.” Hmmm, e bine, dar tre’ sa urc mai sus !

La etajul 2, se gasea alt afis: „La acest etaj, gasiti barbati frumosi si care sunt si tandri cu partenera.” Ooo, super, dar ma duc mai sus, isi zise femeia.

La etajul 3, femeia citi urmatorul afis: „La acest etaj, gasiti barbati frumosi, care sunt tandri cu partenera si te ajuta la treburile casnica.” Wow, e minunat, dar daca mai sus e mai bine, trebuie sa vad ce mai gasesc , gandi femeia.

La etajul 4, afisul suna asa: „La acest etaj, gasiti barbati frumosi, care sunt tandri cu partenera, te ajuta la treburile casnice si castiga si foarte bine.” Femeia e de-a dreptul incantata, dar gandind ca inca n-a gasit barbatul care sa fie si fidel, decide sa urce si la ultimul etaj.

Aici gaseste urmatorul afis: „La acest etaj nu se gasesc barbati. Acest etaj a fost inventat spre a demonstra ca femeia nu poate fi multumita niciodata cu adevarat.”

PILDA DESPRE SIMPLITATEA BARBATULUI

Vis-a-vis, era un magazin de achizitionat femei, tot cu 5 etaje. La primul etaj erau femei care faceau sex bine. La al doilea etaj, erau femei care faceau sex bine si nu cicaleau barbatul. La celelalte etaje nu se stie ce este, caci nici un barbat n-a urcat mai sus.

(Sursa nu o mai stiu, undeva pe net am citit, nu-mi apartine ! )

Intr-un moment alambicat al vietii mele, care oricum e cap-coada alambicata, cu minime inflexiuni de logica, un amic la care tin foarte mult mi-a pus intrebarea din titlu. Are darul ca, mai mereu, sa ma puna in incurcatura, lasandu-ma fara replica, in momente de maxima incordare.

Dar, futu-i, iar mi-a dovedit cu perspicacitatea-i caracteristica, cata dreptate are si cat te pot ravasi cateva cuvinte, adunate intr-o simpla si concisa intrebare ….

Am bazait aiurea pe langa raspunsul la aceasta intrebare, facand inc-o data pe imposibila. El stia raspunsul meu dinainte.

In lumea asta plina de hiene ce se mananca intre ele in lupta pentru supravietuire, nu mai conteaza sa ai  totul. Trebuie oricum sa pleci de la premisa ca nu-l poti avea pe Mr. TOT.

Am renuntat, in schimb, la dragostea idealista, bazata pe sentimente imposibil de impartasit sau inteles. Am ales dragostea rationala, cantarita la nivel pragmatic, gandita in termeni de „mi-e bine cu X” tocmai pentru ca acel „mi-e bine” te poate face in zilele prezente mai fericit decat o iluzie idealisto-perfectionista, pe care deja stii ca n-o mai poti atinge in viata asta.

Nu vreau sa urc la etajul 5 si sa gasesc….. NIMIC.

Aici astept provincia :

