Altă vârstă, alți gărgăuni


Azi, întâmplător, mi-am amintit motivația mea pentru a mă opera de apendicită la vârsta de 17 ani. O operație standard de 10 minute, care a durat 3  ore și jumătate în cazul meu. Ce să fac ? Sunt mai atipică….

Aaa, da, motivația….Luat la general, sufeream maxim de lipsă de atenție în colectivul de la liceu. Mi se părea că-s oaia neagră, rățușca cea urâtă, puiul părăsit din istorioara lui Brătescu-Voinești… Sufeream în tăcere, cu-o față placidă și cu aere de mare fiță, bineînțeles fără vreo reală bază, că doar așa am fost toți la vârsta adolescenței…niște căcăcioși(e) care știam noi DEJA cu ce se mănâncă viața și emiteam niște fumuri atât de „înțelepte” în anturajul nostru, încât de cool ce eram nu ne mai încăpeau pantalonii….

Așa că… ce-mi dă în cap ideea….Fusese de curând în spital o colegă și toată lumea vorbea despre ea, mergeam la ea cu flori și câte ceva, chiar cu învoirea dirigintelui, ușor împuțit, de la orele rămase. Iaca, asta fac și eu ! Mă operez…dar de ce să mă operez ?? Imi dau seama că cea mai simplă e aia de apendicită și gata !… mă dau lovită în aripa de la burtică….Mă rog, de la atâta închipuire, chiar începuse să mă doară burta, până-ntr-o zi când se hotărăște internarea mea și mă trezesc în sala de operație….operată cu anestezie locală, că alte metode n-au dat roade….

In particular, motivația mea se chema (se cheamă, căci mă îndoiesc că a murit) C.C. …un coleg de clasă din liceu. Pe care îl plăceam încă dintr-a IX-a și care la un moment dat, o bună perioadă, a dat semne de reciprocitate platonică. Dar am rămas cu semnele, căci ulterior, simțindu-mă trădată cu-o altă colegă de clasă, m-am prefăcut cu grație în fața ăleia că el s-ar fi culcat cu mine. O uram pentru simplu motiv că era de la țară și totuși C.C. o alesese pe ea pentru plăcerea-i efemeră.

Urmare a acestui fapt, care i-a fost adus la cunoștință relativ repede, C.C. nu mi s-a mai adresat nici c-un apatic „Bună” până la sfârșitul clasei a XII-a, nici la Balul de Absolvire, niciodatăăăăă……

Singurul moment în care a făcut rabat  de la acest comportament respingător până la a vedea prin mine a fost când, din solidaritate, a venit cu colegii de clasă la mine la spital, eu fiind operată, cum plănuisem. Imi imaginasem, greșit evident, că în felul acesta îi voi capta din nou atenția.

Am rămas, desigur, cu o cicatrice vizibilă rău, c-un apendice scos, dar tot în dizgratția lui irevocabilă.

Asta a fost, cred, prima mea lecție mai dură a maturității.

Azi, când mă gândesc cât de urât am putut să mă folosesc de expresia „scopul scuză mijloacele” fără a câștiga, în fapt, nimic….îmi dau seama că simplitatea, naturalețea și corectitudinea cântăresc mult mai mult în ochii unui bărbat, fie și la vârstă încă fragedă.

 

Un gând despre „Altă vârstă, alți gărgăuni

Aici astept provincia :

