Despre droguri


Este în jur de 3 și jumătate după-amiaza.

Sunt oarecum posacă, plictisită și trag de viață așa, de pe-o zi pe alta, vreo 2 săptămâni, până-mi revine fericirea în matcă. Imi zic că tre’ să trag un pui de somn, nu de alta, dar cu căldurile de săptămâna trecută nu prea am reușit să mă odihnesc cât i-ar fi fost nevoie corpului meu.

Și dintr-o dată se aud bubuituri puternice.

– Ajutor ! Ajutor ! Ajutor ! strigă ca din gură de șarpe o femeie…

Zgomotele teribile răzbat parcă din garsoniera de dedesubt. Nu e prima dată când ăștia de jos tulbură liniștea civică. Săptămâna trecută, fi-su se împulise nevoie mare cu un vecin, din cauza unui loc de parcare și părea că învățase, la cei 20 de ani ai săi, tot alfabetul înjurăturilor. Da’ ura aia terifiantă din glas (probabil și din privire) n-o pricepeam. Mă speria la propriu. Și mă întrebam dacă a auzit vreodată în viața lui de bun simț, de politețe sau de unde provine ura asta, răstignită din plin asupra tinereții lui.

„Not again”, îmi zic în gând…. pe fondul ajutorul cerut cu insistență și a bubuiturilor ce nu contenesc…. „Ăștia s-au luat la bătaie, sparg prin casă !”

Peste un sfert de oră apare Poliția. Apoi Ambulanța. Apoi Pompierii. Cineva sunase la 112. Câțiva oameni, cei care erau acasă la acea oră a după -amiezii au ieșit, alertați de zbieretele femeii ce parcă intrase, și ea, în sevraj.

Nu îndrăznesc să cobor scările până la  parter. Mă gândesc că o să văd sânge și mi se face rău. Lumea se agită, aia tot zbiară. Pe de altă parte, nici impasibilă, fără să știu ce s-a întâmplat, nu pot sta. Istoria focului  se poate repeta și, oricum, s-a dus la bălăceanca somnul și liniștea după-amiezei mele.

Pleacă ambulanțierii. Cică un vecin a spart usa băii și așa l-au găsit. Vânăt. Și mort. Se închisese în baie să-și administreze doza, deși  maică-sa era prin casă. De data asta, drogurile nu l-au cruțat.

Femeia disperată a urlat ore bune, cu voce din ce în ce mai sfârșită : „Robert, ce-ai făcut ?!? Că eu ți-am zis, mamă, și tu nu m-ai ascultat”….

Azi e liniște dedesubt. Probabil că l-au dus să-i facă cele necesare, mai ales că a murit în condiții incriminabile.

 

4 gânduri despre „Despre droguri

  1. Trist, acu ceva vreme am fost martora fara voie la un eveniment de genu, tipu de la parter se strangulase, si cei de la IML s-au decis sa deschida usa apartamentului lui fix cand eu asteptam liftul…crunta priveliste a unui barbat de vreo 50 de ani in chiloti cu capul vanat, rastignit pe gresia din hol…..trist

    1. Exact . Intre timp am aflat ca femeia era maica-sa si nu vreo „iubita”. Poate ca atunci mi-am facut o impresie gresita despre cui ii adresa el injurii, poate vorbea la telefon cu vreuna neimportanta, insa….ce este cert este ca ieri viata lui s-a curmat brusc cu aceeasi brutalitate pe care o folosea si-n vorbe.

Aici astept provincia :

