Omagiu


…. Masina ruleaza incinsa de canicula, la capacitate maxima…. Sia rasuna din boxele ce se aud demential. E drept, nu le pot compara cu cele ale fostului iubit – Audi – insa isi fac cu brio treaba.

….. Sufletul mi-e despletit. Alearga. Inca nelamurit. Isi cauta alinarea, greu si incrancenat. Stie ca ea nu mai pleaca nicaieri. E plecata de aproape un an. Si totusi, ramasa permanent cu el. In el. Deasupra lui, pazindu-l, rugandu-se pentru el.

…. Soseaua serpuieste sub asfintit si nu-mi aduc aminte unde au disparut pomii de pe marginea drumului. Spre locul ala n-am mai fost de mult si poate, tocmai de aceea, este imperativ sa ajung mai repede.

…Poarta casei sale e permanent deschisa. Asa va fi mereu. Asa a fost mereu. Numai ca acum pasii-mi sunt mai alerti si inima-mi este mai ingreunata.

cruciulita….O emotie profunda  ma incearca cand intru pe poarta ei. Nu-mi mai iese in cale ca-n alte dati. Acum, ma vait printre sughituri, unei batrane ce-mi iese in cale, ca „nu mai stiu unde e bunica mea”, disperata sa-i vad poza din tinerete, salasluind pe marmura alba, peste timp, aceeasi.

…. O gasesc, in sfarsit. Nu ma cearta. Imi asculta lacrimile in tacere. Ma oftic teribil ca, in graba plecarii, am uitat acasa cele doua lumanari luate de la Cozia. As fi vrut sa i le aprind ei. Ii spun ca o iubesc. Si lui, si ei. Ii spun ceea ce stie demult. Ca ei au fost parintii mei. Numai ea se urnea, pe orice anotimp, garbovita, incarcata cu de toate,  catre Bucuresti sa aline durerile odorului sau de suflet. Doar ea mi-a stiut chinul sufletului. Asta este adevarata menire a unei mame.

…Ascult predica preotului ….Intotdeauna expresia „in loc luminat, in loc cu verdeata, de unde a fugit toata intristarea si tot suspinul” m-a incarcat, dar m-a si linistit. Mangai poza de pe marmura alba si, resemnata, imi iau la revedere. Ea ma va astepta mereu, tot acolo.

Un gând despre „Omagiu

Aici astept provincia :

