Despre eșec


L-am simțit de atâtea ori până în vintre și tot reușește să mă ia prin surprindere. L-am cuantificat în mii și mii de feluri, deși el era același de fiecare dată. Mai înfiorător, pe măsură ce mă împotriveam posibilității de a claca încă o dată în fața nebănuitelor, complicatelor căi ale vieții. L-am redefinit și reformulat, urmând alambicata mea logică, în multele ipostaze în care m-a prins în alt fel. Și tot nepregătită să-l primesc cu brațele deschise. Mi-am zis apoi: „Lasă, o să treacă ! Toate trec !” M-am ridicat, mi-am șters ochii uzi și mi-am reparat garnitura stricată de la nas.

N-ai ce-i face, zic învățăturile din bătrâni. Trebuie să te obisnuiești cu el, la fel cum te obisnuiești cu căldura înșelătoare a soarelui în zilele de primăvară. Iți zici că azi sunt 19 grade, soare prietenos și-ți încalți cei mai frumoși pantofi. Negri. Din piele întoarsă. Pe care tocmai i-ai achiziționat, bucuroasă nevoie mare, de ziua ta. Apoi, dintr-o dată cerul se umple de nori impersonali și ploaia te împresoară. Rece, nepăsătoare, distantă și implacabilă. Ploii nu-i pasă că-ți uzi tu pantofii din piele întoarsă. Ea e menită să ude. Uneori să înece tot ce prinde în cale.

Același model îl are și eșecul. Vine când te aștepți mai puțin. Deși ai muncit, te-ai strofocat să ții cât mai mult soarele pe cerul tău, el cunoaște alte reguli. Și pleacă către alte zări, pe care le-a mai luminat strălucitor, anotimpurile se schimbă neîncetat. Doar n-aș putea fi atât de stupidă vreodată încât să cred că mă pot opune mișcării de rotație a Pământului !

Ca să te poți bucura de LUMINĂ, apreciind-o la adevărată valoare, trebuie mai întâi să trăiești în ÎNTUNERIC. Și astfel, dibuind calea în întuneric, găsind acea luminiță de la căpătul tunelului, vei mulțumi în fiece zi Cerului că te-a îmbogățit cu atâtea și atâtea experiențe. Că te-a desenat mai viu, că a pus mai multă culoare în tine. Căci fericirea este doar un moment de respiro între două suferințe. Dar suferința te formează ca om.

Și poate, doar poate zic, iți asigură un loc mai bun, mai în față când treci DINCOLO. Că ai plătit un preț mai scump pe biletul din viața asta.

Aici astept provincia :

