Orice ai face, alege să-ți fie bine ție !


– Abia ce mă urcasem în mașina lui, să colindăm prin aglomerație cu treburile ce le aveam și i-a sunat telefonul. Era doamna. El, încercând să ascundă o grimasă (aveam să înțeleg în scurt timp de ce !) pune telefonul la ureche și, deși mi-aș  fi dorit să-mi astup auzul în acele momente, aud „Bună, ce faci, Și eu Te iubesc!” El se eschivează elegant (doar era cu amanta în mașină) și trece discuția către chestiile importante. Eu aș zice că asta a fost cea mai importantă din toată convorbirea. Am tăcut, uitându-mă la trecătorii gri, am zâmbit dureros și m-am comportat ca o doamnă, deși cuvintele și tonalitatea mândră a vocii ei îmi reveneau obsesiv și mă purtau într-un montagne russe amețitor prin cotloanele minții mele.

– Bine măcar că s-a eschivat elegant. Imi pare rău, R., că s-a întâmplat așa, înțeleg că te-a jignit !

– Nu-i vorba de jignire, n-am simțit-o așa, a fost efectiv o ironie a sorții. Dacă m-aș fi urcat cu 5 minute mai târziu în mașină, habar n-aș fi avut. E vorba că mi-am dat seama că eu nu mai am loc într-un cuplu fericit, care se iubește. Căci, iți dai seama că ea practic n-a făcut altceva prin acel „Și eu te iubesc!” de la începutul convorbirii decat să-i răspundă la un SMS trimis probabil de el mai devreme. Nu e logic ? Iți dai seama, el pleacă dimineața de lângă ea din pat, dorm împreună și își pot declara cât vor iubirea fără ca eu să am habar. Dar nu ! Trebuie să și-o manifeste și în timpul zilei prin SMS-uri și telefoane drăgăstoase ! Ințelegi că cercul ăsta al lor s-a sudat din nou și eu practic nu mai am loc ?

– Da, înțeleg, ai dreptate, ce să-ți mai zic, sunt bărbat și am datoria de prieten să nu te mint ! Dar tu ești o femeie puternică și o să treci peste !

– Am ales să o rup, în primul rând pentru că m-am pus în locul ei și femeia aia nu merită asta ! La fel cum nici eu nu meritam, dar cineva trebuie să piardă, nu-i așa ? Eu o să-mi revin cândva, poate chiar mai repede decât mă aștept, dar el, dacă ar pierde-o pe ea, n-ar mai fi același om niciodată. N-ar mai fi omul de care m-am îndrăgostit ! Și de ea are mai multă nevoie decât de mine ! Noi o să rămânem prieteni, m-a rugat să-i promit asta !

– Asta cu prietenia după dragoste e dificil de înfăptuit. Ca să cureți și să cicatrizezi rănile, să te distanțezi, trebuie să urăști, să poți echilibra trecutul cu prezentul, ori prietenia imediată nu e un liant bun. Practic, trăiești tot în toxicitate. Dar nu exclud că, după o vreme, când se mai liniștesc apele învolburate ale sufletelor voastre să deveniți cei mai buni prieteni. Ai să vezi tu cum faci, ești o fată cu mult bun simț și generoasă. Păi și el cum a reacționat ? Ați discutat ?

– Nu, tocmai asta mă și scoate din sărite cel mai mult ! El nu vrea să discute decât lucrurile care îi convin, pe cele care îi crează nesiguranță și conflict interior le reneaga de parcă n-ar exista. E un copil mare și râzgâiat. Ascunde gunoiul sub preș și refuză orice comunicare. Spre exemplu, ieri, îmi zice „Vin la tine să văd ce ai, că minți cu nerușinare că n-ai nimic !” In fine, nu-l pot opri și când vine, ce crezi că face ? În loc să mă întrebe de ce sunt tristă, „spune-mi, iubito, cu ce te-am supărat, ca să mă îndrept?”….El ce crezi că face ? Incepe să vorbească de probleme de serviciu, își face update la laptop și se uită pe pereți ! Căci, da, simțea tensiunea, dar nu voia să discute, să dezamorseze conflictul. Or, cât de mult l-aș iubi, asemeni lui, îmi doresc o persoană empatică, care să mă înțeleagă și care să pună carțile pe  masă uneori. Să fie bărbat matur, nu copil care își ia jucăriile și pleacă ! Dar lui îi este teamă de situațiile care îl iau prin suprindere și nu e pregătit să le gestioneze.

– R., cântărește bine totul și sunt convins că vei lua cea mai bună decizie. Dacă crezi că poți lupta pentru el, să înclini balanța în favoarea ta, fă-o ! Dacă însă simți să stai deoparte, de asemeni, fă-o ! Fă ceea ce este mai bine pentru sufletul tău ! Dar fi sinceră cu tine și nu-ți impune o conduită doar de dragul celorlalți.

– Prietene, nu-mi pare rău că se iubesc, dimpotrivă. Aș fi fericită să știu că-i e bine și e fericit. Mi-aș învinge orgoliul și aș asimila eșecul ăsta ca pe o a nu-știu-câta lecție de viață. Insă, mi-e teamă că el habar n-are cu adevărat ce vrea de la viață, are o mulțime de frici ascunse și pendulează între diverse situații și persoane, crezând că iese la liman, când tot ceea ce face este să se piardă în valuri și mai tare.

6 thoughts on “Orice ai face, alege să-ți fie bine ție !

      1. Ha, ha, ha…ce gluma buna ! Tocmai pentru ca am suflet i l-am lasat numai ei. Acum depinde numai si numai de el daca va alege sa ramana doar cu ea sau va inlocui locul ramas disponibil. Vina pentru aventuri si viata dubla, in 90% din cazuri, le apartine lor, barbatilor, desi fac pe victimele. Nici sotia, nici amanta nu sunt vinovate.
        Si in toate cazurile e bine sa investim in oameni o incredere relativa. De ce ? Pentru ca suntem curajosi, dar nu inconstienti.

  1. De ce te superi?
    Doar ştiai că este însurat.
    Lui aşa îi este bine: şi cu nevastă şi cu o amantă. De ce ar vrea să aleagă?

    1. Dar nu m-am suparat, n-as putea sa ma supar pe un om care a insemnat atat de mult in viata mea ! Doar am inteles ca e un capat de drum din punctul meu de vedere. Iti multumesc pentru parere !

Aici astept provincia :

