Și pentru că tu nu mai ești, eu sunt !


Nu e nevoie să-ți ceri iertare, te-am iertat de dinainte de a mă fi dezamăgit, știam că o vei face într-un final. Dez-Amăgirea, spun psihologii, este, în fapt, momentul în care nu te mai amăgesti, te trezești din amăgire. M-am pregătit pentru momentul ăsta îndelung, cu zâmbetul pe buze. Mă bucur c-am avut onoarea să învăț de la tine atâtea minunate lecții. Lecția răbdării, Lecția consecvenței, Lecția mecanicii cuantice, Lecția bunătății îmbibate-n nehotărâre, Lecția mirajului, Lecția minunilor care nu există, Lecția conformismului doct, dar mai ales Lecția Iubirii de Sine. Tu încă mai ai restanțe la cea din urmă ! Ar mai fi câteva, dar oi mai scrie și altă dată, mai țin cititorii pe jăratec, cum te-aș ține și pe tine pe coji de nuci (dar ce păcat, că mi s-au terminat nucile !) Mă simt, în fine, liberă să mă manifest cum doresc, cum simt, cum îmi place. Să zâmbesc doar dacă vreau și nu pentru că e un must. Nici dinții nu-i am ca-n reclamă ! Să nu râd dacă mă doare și să nu mă mai ascund în spatele tăcerilor. Pentru că nu vor mai fi tăceri apăsătoare între noi, ci doar vorbe pe șleau. Șleaurile cui, nu se știe încă, mai cercetez ! Pentru că m-am transformat. Nu doar într-o doamnă, ci în Doamna de Fier. Nu încercați Oțeluri cu mine că vă dau Carbon de nu vă vedeți, vă previn !

Vorbeam de eșec deunăzi. Nebună pasageră prin viață, tu veșnică copilă în suflet și-n simțire, ce-i ăla eșec când tu ești mai câștigată din ceea ce ai trăit, din schimbarea produsă în tine ? Mulți facem greșeala să considerăm o lecție – drept sufletul pereche. Ne sunt prea puțini anii și prea dulce obisnuința să-l căutam. Cu lecțiile e mai ușor, le găsim pe toate drumurile, aruncate poate de alții, care le-au parcurs deja și le știu pe dinafară.

Adevărurile nu se mai citesc în ochi închiși. Adevărurile se relevă singure. Și trebuie să le lași să fie. Se cheamă, simbolic, ironii ale sorții. Ele nu te-ntreabă când ți-ar plăcea ori când ai fi pregătit să le primești cu brațele deschise. Și nu poți nici să le zici de dumnezeii verișorilor și nepoților, că nu te-ntreabă  nici cine-s ăia. Căci….

” Adevărul, explicația eliberatoare, este de multe ori îngropat în sinapsele celuilalt. In caz că și-l recunoaște sieși. Și dacă ție nu ți-a fost spus, logica e iarăși foarte simplă: ori adevărul e prea meschin cu privire la celălalt ori prea dureros cu privire la tine. Oamenii nu vor să spună adevărul pentru că vor să rămână cu o imagine intactă în ochii celuilalt, pentru că au iubit rolul pe care l-au jucat în fața ta și modul în care tu i-ai văzut. Sau adevărul ți-a fost spus dar refuzi să-l accepți ca motiv valid.

Cel mai dureros nu este să-l pierzi pe cel crezut special, ci să te pierzi pe tine, tentat să răspunzi la urâțenie cu urât, tentat să distrugi benevol tot ceea ce ai clădit frumos în sufletul tau. Dacă reușim să facem ca iubirea să coexiste cu dezamăgirea nu ne vom distruge pe noi înșine în procesul de epurare a dezamăgirii.

E o artă să lasi oamenii să plece, să le respecți alegerile, chiar dacă pentru tine nu au nici un sens. Dar poți forța un om să se ridice la înălțimea potențialului pe care tu l-ai văzut?! Singura ta armă este iertarea – pentru micimea și neînțelesul celuilalt. Dragostea va veni din nou dacă nu rămâi cu sufletul ciuruit în dezamăgire și în lupta cu neînțelesul.

Cu sau fără adevăr trebuiesc închise ușile a ceea ce a fost, așa cum a fost. Nu cu resentimente, nu cu regrete, ci pentru că nu mai duc nicăieri. Nu-ți rămâne decât să faci  rai din ceea ce ai. Și avem o minte fascinantă, în ea sălășluiesc și iadul și raiul.”

Sursa  celor scrise între ghilimele AICI

4 thoughts on “Și pentru că tu nu mai ești, eu sunt !

    1. Nu inteleg ! Imi multumesti pentru eventualitatea de a te fi fortat sa te ridici la un anumit potential ? Eu nu cred ca, realmente, un om poate fi fortat sa faca nimic daca nu isi doreste cu adevarat. Ar putea doar sa incerce, iar daca n-are forta necesara, va ceda inainte sa reuseasca. Cei mai multi o fac.

Aici astept provincia :

