„Belgianul”


Motto: Știați că aparențele înșeală ? 

Mă sună la vreo săptămână după redeschiderea porților. Eram în vervă, telefonul nu tăcea nici la categoria apeluri, nici la cea a mesajelor. Nu făceam față fizic să răspund tuturor. Il refuz în primă fază, am deja o programare la 3. Mă roagă frumos, vorbind fantastic de politicos, să-l primesc dacă pot mai târziu, că vine din provincie. Zic, totuși, să fac un efort. Îmi place să-mi încalc propriile limitări, uneori. Îmi demostrez că sunt vie și nonconformistă. Liberă să mă iau la trântă cu destinul, cu neprevăzutul.

La ora stabilită se prezintă la ușa mea. Intâi mă sperii la propriu. Omul e cât o vilă cu 2 etaje, 3 dormitoare și 2 băi. Ras în cap. Mult rău. Și de etnie. Totuși ochii nu mint, îmi zâmbesc sincer.

Are în mână o plasă de Mega cu de toate: bomboane, RedBull, Cola, vin. Mă gândesc „Frate, ăsta își imaginează că a venit la restaurant și a adus și barul cu el !”

Îl poftesc, cu strângere de inimă, în camera de tortură și gândul că eu voi fi cea torturată nu-mi dă pace, neam !

Ne punem la un pahar de vin, alăturat de-o vorbă. Vrea să destindă atmosfera. Îmi zisese dinainte că vrea să stea mai mult. Pe mine deja mă luase capul, numai gândindu-mă cum o să mă cocoț eu în vârful vilei cu 2 etaje, 3 dormitoare și 2 băi, v-am mai zis asta parcă !

Începe să povestească de el. Tonul și familiaritatea cu care-mi vorbește deja mă mai relaxează puțin. Face tranzacții IT cu produse de top, scumpe, cumpărate de la hoții din Bruxelles. „Pff, nu e a bună ! După ce că e colorat, mai și… Băi, nu știu, n-am încotro, zâmbesc, fac pe proasta, văd eu, mă adaptez din mers, dacă tot intrai în horă !”

După vreo jumătate de oră de discuții, începe să-mi placă. Ca persoană, nu neapărat fizic (tot mă gândeam cum îl voi escalada și dacă îmi va rupe patul). În pofida a ceea ce este și cum este, ceva mă impresionează. Sufletul cald. Lejeritatea și sinceritatea cu care vorbește. Nu se teme să se deschidă, deși nu mă cunoaște. Nu pare foarte școlit, dar  e de un bun simț de mă scoate din minți, iar ideea de bun simț nu pot să o asociez la propriu cu individul de dincolo de măsuța de cafea. Ciudat ! Mă așteptam la ce era mai rău.

Facem masaj. Cu greu. Din greu. Poziții total incompatibile cu arta acrobației pe care o învățasem la grădiniță, dar tre’ să mă adaptez din mers. Nu pot să mă laud așă, de florile caisului și eu să nu fiu capabilă. Dar lui îi place de mine oricum și mă laudă fantastic. Doar la Cleo s-a mai masat și simțit la fel de bine. Și atmosfera pe care o aștepta el era exact cea cu care îl servisem. Serviciile, așișderea. Mă gratulează.

Terminăm masajul și, deși e târziu și sunt obosită, ne mai punem la vorbă. Îmi cere sfaturi în legătură cu slăbitul, are mult de furcă cu kilogramele pe care le visează jos.

Vorbește cu bucurie de Dumnezeu, de credință, de familia și copiii lui. Îmi povestește cum a făcut el, acum mulți ani, un pact cu Dumnezeu să-l ajute într-o situație foarte nasoală în care era, ca să poată face bani, să-și plătească datoriile acumulate în țară. Și cum a reușit să nu fie prins și cum a renunțat să mai meargă la furat, imediat ce își achitase datoriile, așa cum îi promisese lui Dumnezeu.

M-a impresionat povestea lui. M-a impresionat el. Un provincial simplu, plecat de jos, de jos de tot, dar care a învățat să respecte niște reguli și o decență a vieții. O apariție de care te sperii, dar care e blândă ca ochii inocenți ai unui copil ce n-a învățat răutatea și invidia. Cel puțin, în prezența mea.

La început, îndoiala că ar putea să nu-mi plătească, așa fioros cum îl văzusem, era crescândă și parcă eram resemnată cu ideea. Dar am avut curaj ! Ce putea să mi se întâmple mai rău de atât ? Pe parcurs, îndoiala se estompase, iar la sfarșit „belgianul” mi-a făcut o neașteptată surpriză financiară.

 

Aici astept provincia :

