Autodepășirea nu e interzisă, e chiar indicată !


Duminică, 22 nov. – file de jurnal

E o zi din aia în care o arzi  degeaba, cufundată în perne moi, sorbind cafea Davidoff și fumând nostalgic, cu rotocoale. O zi în care îți mulțumești că exiști fix în postura în care te găsești, pregătită pentru tot și toate. O atitudine pozitivă bate la ușa mea de o vreme, era firavă la început, dar a prins curaj și de curând i-am deschis larg porțile sufletului. M-am vindecat, în sfârșit, de mine însămi. De propriile angoase. Deocamdată (Doamne, ce urăsc cuvântul ăsta !)

Aseară a fost de vis. M-am simțit ca o divă. Cred că sunt făcută pentru asta. El m-a sunat că ajunge în maxim 30 minute și m-a rugat să nu mă obosesc să mă pregătesc, că m-a văzut deja cocoțată pe tocuri și știe de ce sunt capabilă. Ha ! Nici gând ! I-am răspuns senin că „Sunt femeie și primesc un bărbat !” Deci, nu se face să-l aștept în pijama, nefardată  și neparfumată. Mi-a pus pecetea de „căpoasă” și s-a predat. Efectele n-au întârziat să apară.  Am lins juma’ de sticlă de rose Lacrima lui Ovidiu. Și pe urmă aveam probleme cu gladiolele.

Azi e atât de bine. Afară mijește gust de iarnă și spațiul meu intim e călduros. Degajă o liniște interioară și o mulțumire ce n-am crezut să le trăiesc cândva. Mi se părea anormal, eu, o zbuciumată notorie, să-mi găsesc singură echilibrul. Când atâta vreme îl căutasem furibundă în alții. La naiba, eram chiar invidioasă !
Azi am chef de filosofii. Nu prea am cu cine, mai încerc eu la vreo băută cu șeful, dar pe el, săracu, îl obosesc chestiile astea subtile pe care zice că nu le poate pune în practică și care n-au o logică concretă în capul lui. Mai înroșesc vreo 2 ore telefonul – e drept, de Paște și de Crăciun – cu fratele meu de cruce . Vorbim de toate. Ne inspirăm și motivăm reciproc. Da, da, știi ca atunci când mi-ai povestit de gagica aia bună rău, deși nu mai e tinerică, dar care tintește sus, nu se încurcă cu puțin și căreia, culmea, chiar îi iese. N-ai idee, prietene, cât îmi va folosi modelul ! Odată downloadat, nu se mai șterge din RAM, e ca un virus de care încerci să scapi și el … tot acolo, te marchează și gata. Cheia succesului e dorința clară, arzătoare, dozată bine, dar pe care o și lansezi în acțiune. Adică dacă stai în visare și aștepți să pice Principele și tocmai când pică te găsește în pijama, cu ochii somnoroși, se cheamă că ai ratat la mustață oportunitatea.

Și azi vreau să le mulțumesc celor ce mă inspiră să scriu tot atât de curajos de vulnerabilă. Celor care-mi scriu mailuri de o frumusețe și o căldură devastatoare, deși nu mă cunosc în carne și oase, și care-mi confirmă minunăția ce iese din cuvintele așternute aici și care pe ei îi atinge cathartic.

Și azi vreau să-i mulțumesc lui C. că m-a suportat. Căci pot fi insuportabilă uneori, mai ales când pierd. Când mă pierd. Vreau să-i mulțumesc, căci m-a clădit frumos, destoinic, cu răbdare și angajament. Să-i mulțumesc că mi-a rămas alături în momentele grele; chiar de ne certasem cu spart de cești de cafea, tot a venit să mă ajute să-mi schimb furtunul de la dușul din baie. Că cică nu puteam singură. Ba puteam, dar și-a dovedit încă o dată prietenia dezinteresată. Te-am învățat, prietene, multe, la fel cum și tu pe mine – atâtea ! Suntem în simbioză totală, deși atât de opuși. Sau poate d-aia! Și, Doamne, frumos și bine mai este !

M-ai determinat să fiu fermă, să nu plec capul (ce dacă sabia îl taie, crește altul mai inteligent !), m-ai învățat răbdare, pe mine – cea mai nerăbdătoare persoană pe care o cunosc !

M-am redescoperit astfel. Mi-am reconsiderat forțele. Eu, care picam la fiecare pală de vânt. Eu, care înduram de frică. Eu, care îmi întinam respectul de sine, când ziceam „Bine, fie !” unei situații pe care o uram din suflet. Eu, care nu voiam să iau hățurile propriei vieți, așteptând să mă salveze alții de propria-mi indolență și necunoaștere. Și toți, dar toți mi-au folosit. Căci toți m-au ajutat cum și cât au putut, forțându-mă să mă autodepășesc.

Vă mulțumesc din inimă !

Aici astept provincia :

