Vamă, dulce Vamă !


Din seria  „Dănuț, nebunul de aur”

August, 2005.

Ne știam deja de la începutul lui iunie. Atunci, nevastă-sa era în maternitate, chiar în ziua aia i se născuse fetița. Iar noi o ardeam grande, într-un motel din Săftica, renumit pentru genul ăsta de întâlniri, în vremea aia. Șampanie, sex într-un mare fel (cu el am descoperit squirtul), numere peste numere și unde mai pui că nici benzină nu mă lăsa să alimentez din banii mei. Spre seară, peste măsură de frânți de la atâta îmbulzeală și după ce am cinat, l-am lăsat la maternitate, să-și vadă pentru prima dată fetița. Și eu mă duceam la muncă la 7 seara.

Acum, însă, eram cazați a doua oară la Royal câteva zile, în interesul serviciului lui. Și mă auzise că nu fusesem niciodată în Vama Veche. Că, ziceam eu, nu-mi place. Muzica rock nu mă atrăgea nespus, să dorm în cort pe plajă, fără să mă dușez zile bune decât din bidon – nici atât !

Plecăm spre seară. Port o fustiță albă, super-scurtă, cu colțuri franjurate și pantofii ciclam cu toc pe care mi-i achiziționasem dintr-un magazin de lângă plajă. El e deja vesel, un „fin” băutor, care devine – aveam să-mi dau seama atunci – circumpect de nesuferit când excesul își face efectul.

La ieșirea din Constanța către sudul litoralului, mă oprește Poliția. Nu mai rețin dacă încălcasem vreo regulă. În Matiz mirosea a de toate. A băutură, mai ales. Dar eu eram veselă, că merg în Vamă, am și pantofi cu toc, ce marfă ! Ăluia i se pare că sunt luată. Zic, nu eu, iubitul meu, dar nu-i bai, suflu în fiolă. Din ceea ce știu, important e să nu bea șoferul, că ăilalți pasageri pot fi criță. Poate făceam un bine umanității și-i duceam la spital, la dezalcoolizare, mai știi ? Dănuț se enervează la așa apostrofare adresată mie și se oferă să-i dea ăluia bani, să ne lase în pace, că avem treabă.

Până la Vamă, drumul decurge normal. Acolo realizez că e frig rău de la briza de sfârșit de august. Deja mă enervez. Tocurile îmi creează ceva probleme la contactul cu nisipul, le dau jos, dar nisipul e rece ca naiba. Nu pot nici încălțată, nici descălțată. Mi se pare că sunt într-un sătuc uitat de lume, totuși ce caută și marea în povestea asta ? Lume nu prea e pe plajă, oricum ne bucurăm că aveam de gând să-mi împlinesc o fantezie, fix acolo, lângă apă. Luasem cu noi o pătură. Încercăm noi ceva, numai că frigul era introdus deja în oasele mele și dintr-o dată nu mai simt nevoia de a mai introduce și altceva. Plus că nisipul ăsta joacă ca nebunul, îți intră în nas, în gură și pe alte părți ale corpului e enervat de abraziv.

Nervii mi s-au întins ca o ciungă veche și fără gust. Renunț la idee și îi zic ăstuia că vreau să plecăm înapoi la hotel, că nu-mi place aici deloc. Ha ! Ți-ai găsit ! Nu-i bai că n-am făcut sex aici, dar lui îi place muzica rock, se aude în depărtare la o cherhana, iar băutură au, fără discuție, și pentru el. Își face numaidecât prieteni de pahar. Eu par o piți plină de aere, nesuferită și neconsolată în toată povestea. Aș putea eu să-l las pe el aici, că mașina e a mea, dar n-am cum să intru în camera de hotel, căci cheia e la el. Și nici să plec de nebună la București, fără bagaje, la 12 noaptea nu-mi vine. Așa că, tre’ să rezist, cât vrea nebunul.

După ce și-a atins prea-plinul și a schimbat numere de telefon cu prietenii făcuți acolo, decide că putem să ne întoarcem. Își mai ia câteva sticle de bere pe drum, pe care într-o indolență necontrolată, le mai varsă și prin Matizul meu.  Evident, drumul înapoi a fost o ceartă fără început și fără final.

În jur de 4 dimineața ajungem la hotel. Eu vânătă de frig, el mort de beat. Îmi dăduse cămașa lui, dar degeaba.

A doua zi nu mai contenea să-și pună cenușă în cap. Eram decisă să plec la prima oră la București și să nu-l mai văd niciodată. A mai durat, totuși, o perioadă până am rupt-o. Ajunsesem să simt un soi de frică, dar mai ales silă de ieșirile lui, destul de dese, când avea prea multe pahare servite.

Aici astept provincia :

