Mofturosul


Are 45 de ani. Recunosc, m-am speriat de el când i-am văzut părul mult prea grizonat. Parcă nu-l știam așa. Parcă nu-i mai știam deloc chipul. Trecură ceva ani. Noroc că mi-am revenit repede din șoc, cu toate că lui nu i-a picat grozav remarca „Băi, dar ce ai albit !”

Nu cred că mi-a fost dat în viață să întâlnesc un mofturos perfect, însă el ar putea candida la funcția asta și, cine știe, ar avea șanse reale să câștige poziția.

Ca de obicei singur. Dar într-o veșnică căutare a femeii ideale, care, stupoare, nu s-a inventat încă. Că altfel, eram eu aia. Zice că nu și-a pierdut speranța și că și-a propus așa, la începutul anului, să nu-și mai pună bariere în calea propriei fericiri bazată pe împreunarea de lungă durată. A lărgit, deci, aria de cuprindere a posibilei ținte. Poate să și fumeze, poate să aibă și copil – o găsi el dragoste și pentru ăla micu – , poate să nu fie neapărat fotomodel, poate să nu fie carieristă prin vocație, ci doar femeie de casă. Deh, nici el nu mai are 30 și-un pic. A trecut prin vreo 2 furtuni emoționale, care i-au devastat lungă vreme echilibrul interior. Ba, nici sexul de ocazie nu i-a mai fost de trebuință.

Nu e un bărbat urât, are o voce plăcută, puternic masculină și o alură de gentleman. Suplu, înalt cât trebuie, nu cât o prăjină, pare-se că și-a revenit și financiar. Ar putea fi o partidă bună pentru oricine.

Dar nu ! Îmi dau seama din ce povestește, de dincolo de măsuța de cafea, că se emoționează sentimental numai în fața unui anume tipar idealistic: tipe de 25 și-un pic, frumoase de pică. „Băi, dar frumoasăă, cum n-am mai văzut !” îmi zice a treia oară despre o a treia tipă, în aceeași conversație. Bag seamă că, ori de câte ori vede o frumusețe, uită că a mai văzut alta vreodată, ori stă prost la capitolul Comparații realiste. Idealul lui mai însumează maniere, rafinament, inteligență. De aici începe delirul verbal și pierd șirul întâlnirilor lui amoroase, nepovestite de vreo 3 ani încoace.

Una, sora unui prieten, tocmai ce divorțase de bărbat-su. Ăla o amenința că o prinde și o calcă în picioare. Bașca, înfiase și un copil mai negru la culoare în vremea scurtului mariaj. Și n-avea haine și de-ale gurii pentru copil. „Și ce vrei, să-ți dau eu bani ?”, s-a ofuscat el. Plus că, sărăcuța, era depresivă, stătea rău cu bibilica de la șocurile emoționale. Ori de câte ori vorbeau la telefon, ea se văicărea din diverse, care fără dubiu nu erau problemele lui. Dar frumoasă, de pica ! A șters-o de pe listă cumva.

Alta – mai elegantă și surprinzător de inteligentă în prezența lui, în primele 2 săptămâni, dar mahalagioacă…. în trafic, băgându-și ce n-are și  adresând dulcele apelativ „fă” soră-sii, cu care-și permitea. Dar, frumoasă de pica ! A sters-o de pe listă.

A treia – la fel de frumoasă și manierată, dar avea finanțator pentru toate capriciile și își cauta unul să o f…ă bine. El a refuzat-o în primă fază, bazat pe principiul „să ne cunoaștem mai bine, nu pot așa dintr-o dată”. Și femeia a încercat de vreo 2-3 ori și pe urmă s-a cărat. Oricum și-a dat seama că dacă s-ar fi îndrăgostit de ea, i-ar fi fost imposibil să accepte plecările intempestive peste hotare cu … finanțatorul. Așa că a rupt-o din fașă.

Pe urmă mi le-a înșirat pe cele mai purii, adică mai bătrâioare, ce i-au fost introduse sub nas în diverse cercuri și circumstanțe. Am reținut despre una, că are firmă și foarte mulți bani și s-ar fi simțit prea inferior ori doar întreținut, că începuse muierea să-l cadorisească. Despre alta – mi-o arată pe Facebook – „uite-te și tu la asta, cum aș putea eu să stau cu matahala asta ?!? Zice amicul că are bani, lucrează în multinațională, e ok, dar cum să mă bag cu asta în pat ??” Mă uit la vreo 3 poze, mie mi se pare o femeie drăguță și sigură pe ea în jur de 40 de ani. Într-adevăr nu minionă, dar nici vreo grăsană.

M-a obosit nespus cu poveștile lui. Aș putea crede că sunt nemuritoare, totuși prea multe detalii mi-a dat încât să cred că aberează fără să fi băut înainte.

Îmi pare doar un mofturos. Și mofturoșii notorii sunt meniți să rămână singuri. Măcar de n-ar mai căuta cu lumânarea. O să se stingă și aia, de trudă zădărnicită.

 

 

Aici astept provincia :

