Despre cum nu poți fi tâmpit(ă) la infinit


E duminică, pe la prânz. În cadrul ușii apare un bărbos, înalt cât toate zilele de post, zgribulit de frig și adus puțin de spate, aveam să-mi dau seama în scurt timp de ce. Îl recunosc după ochi și voce.

Și 5 ani se scurg în sens invers într-o fracțiune de secundă și memoria mea genială reîmprospătează din cotloanele cu eticheta „uitabile” tot ce știe despre individ. Dar mai ales, modul hilar în care a ales să rupă colaborarea mutual fructuoasă. Că cică îi dădusem răceală și el o transmisese mai departe copilului. L-am omorât, nu alta ! Și pe ce ton mă bârfise unei alte maseuze, habar neavând că, total întâmplător, ne cunoaștem. In felul ăsta aflasem, deci, ce-l supărase. Nu ne-am mai văzut de atunci și nici nu credeam că va mai fi un review.

Bag la înaintare zâmbetul profesional și mă arăt fascinată de revedere. El mă gratulează surprins „Vai, dar ce ai slăbit… și ce bine arăți ! Nu-mi vine să cred că ești tu !” În gând îmi zic, netulburată, că nu-i a bună atâta complimentăreală, deși ar putea să mă flateze uimirea din ochii ipocritului neschimbat decât fizic. Pare sinceră și au mai confirmat evoluția pozitivă și alții, nu tre’ să-l cred fix pe ăsta pe cuvânt.

Îmi explică, la chestionarea mea expresă, că are telefonul meu de la un amic din Londra care a făcut prin toamnă o bună cunoștință cu mine. Și se hlizea ca prostul că lui efectiv nu-i vine să creadă că tocmai peste mine a dat. Și că tre’ să-l cinstească pe amic pentru recomandare. Pesemne, el ținuse minte doar cele bune.  Masaj bun de reparare a garniturilor șubrede, el e căzut rău în freză, poate și altceva… Avea să-mi pice fisa în curând și să pricep substratul uimirii lui din pragul ușii… coroborată cu așteptările create cândva. Că omul atâta-i de tâmp, Doamne!, încât dacă primește odată, din varii motive, consideră că e mai special și i se cuvine până la adânci bătrăneți.

Îl știam de la Nirvana. 9 – 10 ani ? Și când făceam masaj din casă-n casă, peste niște ani, tot întâmplător a dat peste mine. Soarta asta  se repetă enervant, mi-am zis. Și-n vremea aia, era un tip bine. Cu bani. Făcuse abonament joia. Și în timp, am ajuns să ne împrietenim suficient de intim cât să viseze azi că se poate reînnoda într-o secundă ceva demult uitat.

  • Hai, te rog ! se tânguie patetic și deopotrivă ridicol, cu soldățelul pregătit de luptă datorită erotismul meu feciorelnic. Ești frumoasă, arăți atât de bine ! Îmi dau seama că ar vrea un sex ca-n filmele cu proști. Fără prezervativ. Încearcă tertipuri ieftine, egale cu valoarea lui. Deja mă deranjează inclusiv respirația lui. „Ce dracu caută matracucul ăsta să mă f…ă la icre fix duminica ? Unul nou mi-ar fi pus mai puține probleme, n-ar fi fost atât de dificil și jenant.”
  • Nu vreau, nu se poate ! replic, neemoționată și  fermă, cu o urmă de zâmbet zeflemitor în colțul gurii…
  • Da’, dar înainte…. încearcă el aduceri aminte
  • Inainte eram și eu mai mică și mai proastă ! Acum lucrurile s-au schimbat. Nici tu nu mai ești cine ai fost, nici eu nu mai sunt cum am fost (n.r. proastă cu diplomă). „E clar care dintre noi a evoluat”, gândesc fără trufie. (Și rememorez cum am căzut în plasa asta a rugăminților lui, fără neapărat să vreau, ci doar pentru că nu învățasem să spun un NU ferm situațiilor pe care le perpetuam din inerție. Simt o rușine teribilă față de omul care sunt acum, dar realizez că dacă nu cazi în abisuri, n-ai cum să găsești forța să te avânți în naltul cerului. Practic, n-ai cum să faci diferența.)
  • Dacă vrei masaj cu finalizare manuală, fie, dacă nu, nu te pot ajuta. Tu alegi ce vrei !
  • Bine, plec atunci…. zice oarecum spășit, dar clocotind în adâncuri. Și se ridică cu greu de pe patul ce altora le trezește atâtea senzații. Diferă doar abordarea problemei.

 

Aici astept provincia :

