Acceptarea provocării, cheia succesului


Dacă cred ceva cu îndârjire – e drept, n-am crezut-o dintotdeauna, dar omul are și pretenția că învață ceva din ceea ce experimentează – este că atunci când o poartă se închide, o alta e pe cale să se deschidă.

Când în viață apare un moment favorabil, nu trebuie să frânezi din cauza fricii, îndoielii ori prejudecăților. Atunci când simți că trebuie să faci ceva sau să te abați de la drumul cunoscut, în speță că ai nevoie de o schimbare, este pentru că o ocazie favorabilă vrea să intre în viața ta și are nevoie de acceptul tău. Depine doar de tine dacă ai curajul să te abați sau nu de la ceea ce este predictibil și bine cunoscut.

lan cu maci

Cum mă știu, îmi trebuie doar un imbold. Dacă răspunzi acestuia, ai șansele următoare.

Studii de caz

1. Mă agață unul pe stradă. Sunt în mașină, să plec din parcare, îmi aprind preocupată o țigară și mă abordează politicos un tânăr alergător. Bine tipul, dar crud la creier.

  • Domnișoară, sunteți frumoasă, credeți că aș putea avea numărul Dvs. de telefon, să ne vedem la un suc ?

Până aici, totul este cavaleresc, aproape că am uitat de ineditul situațiilor de acest tip, când oamenii nu se cunoșteau și-și povesteau viețile pe net, înainte de face-to-face-ul revelator, care fie face toții bani, fie nu valorează nici cât o ceapă degerată.

Dar în vreo 3 minute, numărate așa, îmi explică că după suc aș putea trece pe la el. „Ca să ce ? O punem de-o curățenie ? Măcar să-mi iau mop și făraș noi, colorate.” Mă burzuluiesc cât sunt de impunătoare, îi explic puștiului că nu sunt d-aia, că își pierde timpul, iar el își cere scuze. După alte 2 minute de vorbă, lipsa de tact îl lovește din nou și-mi relevă gândul lui cel mai profund. Ar vrea să mă sărute ! E prea direct până și pentru mirobolanta mea prezență și eu nu vreau asta. Plec fără să mă uit înapoi.

(Cunoaștem, dragi bărbați, că vreți să ne cântați în strună până…..știți voi ! Totuși, sunt de părere că pe femeia care îți dorești să presteze cu aplomb în pat trebuie s-o perpelești cu pricepere la creieri. Nu, nu-i oferi nimic expirat, nimic ars, nimic ieftin ! Incerci să fii inventiv, șarmant, cât mai natural, interesa(n)t și suficient de ponderat încât să nu sări pe ea la masă sau în spațiu liber, cu atât mai mult cu cât nu prea vă cunoașteți încă ! Dacă te place, face ea pașii următori, cum a învățat-o mămica ori prietenele ori netul ori experiența, după caz. Tu doar trebuie să găsești varianta corectă de perpelire…)

2. Imi trimite unu’ un mail. Că ar vrea și el să ne cunoaștem mai bine, la o cafea. „Pfff, altul, n-am scăpat bine de Scaraoschi, dau de fra-su virtual !” îmi zic… Băi, e plină lumea de neînțărcați din aștia care se cred DonJuani pe net și când să  dai ochii cu ei, ți-e rușine că te-ai îmbrăcat așa frumos și faci notă discordantă ! In primă fază, ignor mesajul. Pe urmă, zic, stai să vezi că îl bag la 380 ! Dacă nu i se prăjește neuronul de la electrocutare, îi mai dau o șansă. De regulă, în asemenea cazuri aștept un răspuns care să miște în mod plăcut ceva în mine. Dacă nu, DELETE și NEXT.

Surprinzător,  a cântat la o coardă sensibilă, cu demnitate și fără ipocrizie. Azi am ieșit la restaurant, nu de alta dar RADETUL avea niște treabă cu țevile subterane din cartier. Îmi propusesem să-l dau gata ! Și eu când îmi propun ceva, îmi și iese. Chiar și (mai ales) gândurile inconștiente ajută, că alea sunt la lucru fără oprire, automatizate gata. A fost o ieșire pe cinste, relaxantă, care din nou m-a surprins. Omul e maleabil cât trebuie, diplomat cât trebuie, stângaci cât trebuie, manierat și  suficient de incitat de grațioasa-mi prezență. Ne vom vedea din nou pe teritoriul tuturor posibilităților.

Pentru cine nu s-a prins ce vreau să subliniez prin aceste rânduri, scriu cu roșu niciodată nu știi ce, când și în ce fel îți deschide o nouă provocare. Numai că trebuie să te ții de treabă și cu o meticulozitate nemțească, neobosită să separi grâul de neghină.

 

Aici astept provincia :

