Dezintoxicarea de iubirea altora


Motto: „Toți mă știu dar cunosc numai o parte, Eu nu mă cunosc nici de departe…”

Tot ceea ce, cu siguranță, știu este că, încă din fragedă pruncie, mi-am dorit să am iubirea. Însă ea n-a vrut să se reverse peste mine prin intermediul altora. Eram prea mică să-nțeleg de ce mă refuza repetat, aproape ostentativ. Mi-am dorit să mă satur de dorință, aventură și pasiune. Dar ele au stat prea puțin în altarul sufletului meu, cât să-mi ajungă. Și-am zis că nu-s vrednică să le țin numai pentru mine. Mi-am dorit să cred în oameni și miracole din toți rărunchii. Și am terminat profund neîncrezătoare în lumea întreagă. Mi-am dorit să ajung la stele, însă până la sfârșitul călătoriei mele, ele s-au stins. Și-am suferit o vreme de timp irosit și neizbândă, până s-a aprins Luceafărul sufletului meu.

Am vibrat de nici eu nu mai știu câte ori, mai adânc și mai percutant, crezând habotnic în puterea unei noi iubiri. Crezând că, de data aia, voi alege mai bine și va fi (mai) altfel. Dar ei nu m-au iubit defel, ori eu nu i-am ales dintre viteji. Toate poveștile au fost îngropate cu același ritual, diferea doar preotul care instrumenta cazul și cimitirul unde se depozita cadavrul. Eu crezusem că va fi ultima iubire, ei speraseră la clasarea pe locul 1 în inima mea. Nu s-a adeverit nici una, nici cealaltă. De ce oare ? Eu veșnic naivă, ei cvasi-permanent în competiție. Nepotrivire de caracter, cum se zice formal la divorț.

Sau poate nici n-am iubit vreodată, naiba știe, mon cher ! Ori mi s-a părut o vreme, oi fi avut halucinații ? Poate mintea avea nevoie de provocări pe care să le rezolve în stilu-i complicat, inima de iluzii benigne, căptușite cu mătase roșie și cum nevoile (sau profețiile) trebuiesc împlinite, iaca – asta o fost! Am fost o nebună idealistă. Dar lumea asta, dragilor, nu e un spațiu ce găzduiește idealuri, nu le hrănește la sân,  ci le omoară încet, încet cu otrava interesului, și mai pe urmă a nepăsării. Ce e și mai ciudat este cum reușeste tembela asta de roată să se-ntoarcă și omul care vrea să fie iubit, de atâta amar de vreme, ajunge să fie iubit fix când nu-i mai trebuie. Căci, bingo,  și-a dat seama că nimeni nu poate să-l iubească mai mult decât o poate face el însuși !

Cine citește aceste rânduri o să gândească că sufăr de neiubire. Nu, astăzi chiar nu mai sufăr. Astăzi sunt doar o infatuată realistă și mă laud cu asta ! Nu-mi mai doresc a fi o victimă în propria-mi viață, mi-a fost enough. Nu-mi mai doresc salvatori fără curaj, nici inimioare valentiniene „că trebuie”, nici broscoi ce așteaptă sărutul primordial, ca să devină ei prinții din povești. Și pe urmă, frumoși nevoie mare și vindecați de broscovie, să le ia mințile vreo altă Cosânzeană, că ei și-au înghițit nemestecat caracterul odată cu limba aia ușor despicată la vârf. Mă vreau doar pe mine prezentă în viața mea, fără să mai fug, fără să mă mai ascund, fără să mă mai vait. Imi place zidul ăsta invizibil care mă-nconjoară, poate trebuia să-l construiesc mai demult. Nu-i bai, am devenit expertă la dărâmat prin explozie și reconstruit cu jertfă. Ori de câte ori se impune.

fetita dulce

Inima nu-mi mai calcă pe de alături, e asemeni unui copil odată naiv, acum spășit în fața mamei sale, știind că a sfeclit-o cu miile de năzbâtii comise de capul lui, în încercarea de a cunoaște viața. S-a ars, s-a julit, s-a temut, a avut îndoieli, a rămas singur, a fost trădat, a plâns….a obosit. Acum nu mai dorește decât brațele calde ale mamei sale iubitoare. Chiar dacă dojenitoare o vreme, mama o să-l ierte și o să-l reînvețe în cine și cum și cât să aibă încredere. Acum îi e bine sub pătura protectoare a siguranței ei. E la dezintoxicare, aproape s-a vindecat, deși tentații mai există, le dă cu flit din fașă, nu se sperie dintr-atât.

Nu m-am născut o scorpie puternică și manipulatoare, dar mă bucură și mă uimesc plăcut satisfacțiile acestei strașnice și noi personalități pe care o dezvolt. De nevoie.

Dezintoxicarea de iubirea altora vine și cu riscul transformării personalității, nu doar cu bucuria că îți ești, tu ție, suficient.

Aici astept provincia :

