Dincolo de curcubeu…


Afară este vacarm, așa e mereu sâmbăta în Obor. Lume diversă aleargă năucită după de-ale gurii, copilul cere înghețată, mamele cumpără și ce n-au nevoie, bărbații îmbrăcați prost, de o calitate îndoielnică, înfulecă mici care n-au timp să expire și se afumă lângă grătarul improvizat în aglomerație, alți indivizi mai năpăstuiți sau mai leneși doar se îmbată în mirosul luxuriant al foamei de puțin. E spectacolul murdărit al societății bucureștene, aici se adună din rațiuni de afaceri combinative crema plebei sau se perindă oameni care au avut prea puțin noroc în viață și până și pe ăla l-au irosit cu maximă delăsare. Văd oameni al căror unic obiectiv în viață este să mănânce, să elimine reziduuri digestive și să se reproducă necontrolat, perpetuând idioțenia, sacrificiul de sine și viața trăită degeaba, fără a-i cunoaște rostul. S-au trezit și ei pe Pământ, fătați din alții, tot ca ei, și nu le-a pus nimeni dinainte manualul de trăit.

În parcare, mașinile se înghesuie spre ieșirea la bulevard, bară la bară, șoferii claxonează enervați și se-njură reciproc, le-a intrat și asta în reflex. Nu-i auzi, dar mimica și gestica sunt elocvente.

N-am ce face, îmi aprind tutunul ce-mi trezește idei, revelații și dorințe. Schimb frenetic radioul. Și deodată Leonard Cohen mă (re)trimite în lumea mea secretă. Mă rup de realitate, mă dizolv efectiv în acorduri, mă „dizloc” instant din vacarm, mă surprind  cuprinsă de un echilibru absolut.

IMG_3336

Și mă gândesc că nu e și nu va fi nimeni în mine. Acolo e un curcubeu greu de descifrat sau de separat. Și-mi vine să strig că, în viața secretă a sufletului meu, nimeni n-a pătruns mai mult decât eu mi-am dorit să o facă. Iar dacă a rămas cu impresia că m-a cunoscut cât de cât și nu mai pot surprinde, am găsit în permanență calea de a mă transforma, astfel încât să pot manipula zâmbitor orice eveniment în favoarea mea. E primejdios, mă jur, ca cineva care susține că mă cunoaște să se culce pe-o ureche, există riscul și deopotrivă plăcerea mea ca a doua zi să-i fac cunoștință cu noua mea personalitate.  Când îi spun „Ai să regreți !”, îmi asum imensitatea momentului și tensiunea creată. Da’ el se face că nu pricepe. Știu prea bine că roata e rotundă, nu va fi în veci altfel și cine a regretat vreodată, deși nu și-a recunoscut sieși fapta, o va păți și a doua oară. Ce dacă nu recunoaște, cui îi pasă ? Realitatea e tot aia.

Căci, aș muri pentru adevărul meu, niciodată pentru alții ! Mărșăluiești prin viață mai mult în bezna minții decât ghidat de înțelepciune, îți vine să plângi, observând indiferența, egoismul, ruperea de valori, „las că merge și-așa”, canibalismul și mercatilismul – toate duse la extrem. Și realizezi, de la o vreme, că ești așa cum trebuie și meriți să fii, că fiecare etapă are un rost și-un înțeles magic, secret, care ți se dezvăluie mai târziu, dacă destinul vrea să fie blând cu tine.  Or, schimbarea pe care o procreezi în viața ta secretă te ajută mai mult să te protejezi decât să lovești. Nu vreau să lovesc, totuși când sunt nevoită, coada mea de Pește se dovedește suficient de musculoasă și rezistentă cât să răpună adversarul care mi-a subestimat puterile și s-a considerat învingător, deși eu încă sunt în viață. In rest, îmi place lin, calm și dulce. Luptele mă derutează, dar nu mă sperie, căci și dacă e să mor din asta, mai bine mor în picioare decât în genunchi !

In viața ta secretă poți fi oricine….. totuși, atât de diferit de cel pe care-l arăți lumii !  Îți dai, în sfârșit, toate măștile jos și lași sufletul tău adevărat, Eul tău real să respire nepoluat. Eu doar aici mă reconfigurez, aici zâmbesc când sunt nervoasă, aici plâng, înșel și mint, aici știu instinctiv ce e bine și ce e rău, aici îmi păstrez răbdarea în atingerea scopului și depășesc bariere imposibile pentru cei mulți, aici sunt curvă și deopotrivă sfântă, aici mă reinventez mai spectaculoasă, mai hotărâtă, mai calmă. In viața mea secretă gândesc mult, printre aburii de tutun, proiectez situații și creez realitatea viitoare cu puterea gândului. Poate nu cum mă așteptam cândva, ci mult, garantat mult mai bine.

Aici astept provincia :

