Meandrele concretului


– file de jurnal –

In clasa a III-a primară am avut de făcut o compunere despre toamnă, când ne-am întors din vacanța de vară. Eram atât de lipsită de imaginație pe atunci, încât nota 4 care mi-a fost administrată de doamna învățătoare m-a durut. La fel și palma maică-mii, la aflarea veștii. 

In liceu, nu mă-nvredniceam să fac un comentariu la literatură de una singură și mă inspiram pe rupte din cărțile de comentarii. Totuși copiam deștept, nu frază cu frază, plus că mai și improvizam. Profa știa din fir-a-păr cărțile și riscam nota copiatului. Citeam destul de puțin și înțelegeam și mai puțin. Dacă mi se părea că am făcut un comentariu la o poezie sau un roman, care îmi plăcea cum ieșise și care ar fi dat bine în ochii profesoarei, evident și în catalog, ridicam mâna și luam notă mare. Trișam, deci.

Acum nu mai trișez. Autenticitatea se naște din spirit frumos. Chinuit poate, dar frumos. Infrumusețat cu timpul și cu experiența. Acum cuvintele-mi sunt perna pe care adorm și apa cu care-mi limpezesc fața într-o dimineață de vară. 

Masajul și scrisul sunt harurile cu care mă simt înzestrată. E o șansă de a schimba vieți în bine. Să faci corpul cuiva să se simtă atât de bine, ca și cum s-ar desprinde către o altă dimensiune și ar levita poate fi un dar ce nu îi este oferit oricui. Să schimbi mentalități, să vorbești despre tabuuri, să transmiți vibrant, să devii fascinație prin ceea ce emite spiritul tău, iarași nu e puțin. Sunt atât de bogată !

Nu m-am așteptat nici că am să fiu maseuză atâția ani sau că asta îmi va oferi o atât de mare satisfacție, credeam că va fi un job de conjunctură, dar viața a insistat în a-mi demonstra că este una dintre vocațiile mele. Nu m-am așteptat nici că voi așterne descrieri atât de vibrante, de plastice ale unor trăiri ce multora le sunt imposibile și de trăit, dărămite de pus pe hârtie. Dar viața, nu-i așa, te surprinde atunci când te aștepți mai puțin !

M-am regăsit și mai suprinsă când am aflat că 13, ziua în care am venit pe lumea asta și care mi-a impregnat tot parcursul destinic, e un număr foarte benefic și norocos. Cei născuți în această zi au multe de făcut, sunt foarte disciplinați, meticuloși și fac din meseria lor o artă. Le vin mănușă meseriile făcute cu mâna sau cu ochiul și atenția, dar dau ce au mai bun și în profesiile ce țin de sfera financiară. Trăiesc în viteză, sunt agitați și le place riscul nebun, în prezența căruia depășesc limitele instinctului de autoconservare. Însă problema dominantă pe care trebuie să o rezolve cu sine este temperarea impulsivității, învățarea și exercitarea autocontrolului, precum și dozara resurselor proprii, pentru că fiind foarte plini de inițiative, de voință și dorințe, oferind foarte mult riscă să fie consumați de propriile fapte. 

Aici astept provincia :

